دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرباز وظیفه‌شناس مریوانی هلال‌احمری شد

سرباز وظیفه‌شناس و فداکار مریوانی به خانواده بشردوستانه سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر پیوست.
کد خبر : 149439

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از شهروند، کردستان، دیار اصالت و فرهنگ با مردمانی بشردوست، مهربان و دلسوز است که بشردوستی ریشه در باور‌های آنان دارد و در طول تاریخ هزاران ساله خود ثابت کرده‌اند که در کنار آنان هیچ دردمندی بی‌پناه نمی‌ماند و بشردوستی برای آنان حد و مرزی ندارد. حتی اگر حیوان زبان‌بسته‌ای باشد که در کیلومتر‌ها دور‌تر گرفتار و بی‌زبان افتاده باشد، هستند کسانی از این دیار که به یاری آن بشتابند و در این راه جان شیرین برای رسیدن به آن هدف والای انسانی و دلسوزانه فدا خواهد شد. سرباز فداکار و وظیفه‌شناس مریوانی که فداکارانه برای نجات سگ گرفتار در سیم‌های خاردار پادگان اقدام کرد و بعد از رهاسازی آن حیوان زبان‌بسته با انفجار مین پایش را از دست داد به خانواده‌ بشردوستانه سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در استان کردستان و شهرستان مریوان پیوست.


به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان کردستان، همه اعضای سازمان جوانان در جای‌جای ایران همیشه فداکارانه در راه اهداف عالی هلال‌احمر و ترویج فرهنگ بشردوستانه و داوطلبانه جامعه فعالیت می‌کنند. بابک قنبری می‌گوید: ما بر این باوریم که حضور افراد فداکار و خیرخواه در کنار اعضای سازمان جوانان باعث تداوم فعالیت‌های آنان و انگیزه بیشتر اعضا خواهد شد و مردم هم بیشتر این‌گونه فعالیت‌ها را درک می‌کنند.
محمد باختر، سرباز فداکار مریوانی اسوه فداکاری به معنای واقعی است و سازمان جوانان هلال‌احمر از حضور این افراد در کنار سایر اعضای بشردوست استقبال می‌کند و آنچه ما در وظایف و فعالیت‌های خود دنبال می‌کنیم، یک‌باره در این حرکت خیرخواهانه، انسان‌دوستانه و حفاظت از محیط ‌زیست گیاهی و جانوری این جوان مریوانی یافت می‌شود.
جمعیت هلال‌احمر شهرستان مریوان همچون سنوات گذشته همراه با اعضای نجاتگر و جوان با حضور در منزل محمد باختر ضمن عیادت، کاور سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر را تقدیم او کردند و با استقبال این جوان فداکار روبه‌رو شدند.
هورامان عثمان‌زاده، سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان مریوان می‌گوید: شهرستان مریوان در سنوات گذشته برنامه‌های بشردوستانه زیادی را در کارنامه خود دارد که همه آنها را اعضای جوان و امدادگر به انجام رسانده و هلال‌احمر در حد توان تسهیل‌گر انجام آنها بوده و قطعا حضور افرادی همچون سرباز جان‌فدای مریوانی در کنار سایر اعضا بسیار ارزشمند است. ما تمام تلاشمان را در حمایت همه‌جانبه از این حضور انجام خواهیم داد.
شادمان اسدی، مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان مریوان می‌گوید: آنچه ما در واحد امداد و نجات تأکید داریم، رعایت کامل امنیت خود امدادگر است که هنگام امدادرسانی‌ها امنیت و سلامتی خودشان را هم در نظر بگیرند و امدادرسانی کنند اما همه اعضای نجاتگر ما در همه عملیات‌ها جانشان را کف دستشان می‌گذارند و برای نجات جان افراد قدم برمی‌دارند.آنچه این سرباز فداکار انجام داد همچون همه نجاتگران بدون در نظر گرفتن احتمال آسیب به خود بود و اینها نشأت گرفته از حس انسان‌دوستانه و خیرخواهانه‌ای است که در این جوانان وجود دارد که تنها هدف آنها نجات یک گرفتار است چه انسان باشد چه حیوان زبان‌بسته. حضور این جوان فداکار در کنار سایر اعضا برای جمعیت هلال‌احمر مریوان مایه افتخار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته