دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1395 - 16:41
صد و ششمین نشست سخنگوی قوه‌قضائیه: (3)

اژه‌ای مطرح کرد: شورای عالی فضای مجازی هرچه سریع‌تر سیاست‌های خود را ابلاغ کند

سخنگوی دستگاه قضا درباره فعالیت کانال‌های تلگرامی متعلق به سایت‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، گفت: شورای عالی فضای مجازی باید هرچه سریع‌تر سیاست‌های لازم را در این زمینه مشخص و ابلاغ کند.
کد خبر : 149360

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در صد و ششمین نشست خبری خود با خبرنگاران، درباره فعالیت کانال‌های تلگرامی متعلق به شبکه‌های بی‌بی‌سی و VOA و همین‌طور دیگر سایت‌های خارج از کشور اظهار کرد: فسادی که از ناحیه فضای مجازی منتقل می‌شود فوق‌العاده زیاد است.


وی با بیان اینکه هم‌اکنون در فضای مجازی مسائل ضداخلاقی و امنیتی زیادی مطرح می‌شود، لذا شورای عالی فضای مجازی باید هرچه سریع‌تر سیاست‌های لازم را در این زمینه مشخص و ابلاغ کند، گفت: کمیته متشکل از دادستانی کل کشور و 6 نفری که از اعضای دولت در آن عضو هستند باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند. البته این موارد نفی‌کننده وظایف دادستانی نیست، چرا که در بعضی موارد جرم مشهود است و نیروی انتظامی در جایی که لازم است موظف است وارد عمل شود.


محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی‌ بر خط هجمه به دستگاه قضا توسط ضدانقلاب‌های خارج‌نشین نیز، اظهار کرد: این ضدانقلاب‌های خارج‌نشین در نزدیکی انتخابات اقدامات بیشتری را انجام می‌دهند و سعی می‌کنند تا به مردم آدرس غلط دهند، بنابراین قوه‌قضائیه هوشیار و در مبارزه با فساد مصمم است و تحت‌تاثیر سرویس‌های خارجی و دنباله‌های آنها در داخل کشور قرار نمی‌گیرد و با جرم صورت گرفته براساس قانون برخورد خواهد شد.


معاون اول قوه‌قضائیه درباره آخرین جزئیات پرونده برادر رئیس‌جمهور توضیح داد: این پرونده هنوز در مقطع ابتدایی و در حال رسیدگی است و مجاز به بیان جزئیات این نیستم و باید ببینم چه اقداماتی درخصوص این پرونده صورت گرفته است.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درخصوص حکم شلاق برای خبرنگار نجف‌آبادی توضیح داد: نمی‌توانم با توجه به اینکه نمی‌دانم کیفرخواست چیست و بر چه اساسی حکم صادر شده است، در این خصوص مطلبی را بیان کنم. ابتدا باید بدانیم کیفرخواست چه بوده تا بتوانیم درباره آن نظر دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته