دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مروری بر اتفاقات عجیب این‌روز‌های روزهای اخیر فوتبال ایران

التهاب فوتبالی تا ساعت 19 امروز/ مرد پرتغالی به پایان خط رسید؟

بعد از استعفای سرمربی تیم ملی قرار است هیات رئیسه فدراسیون در مورد این تصمیم کی‌روش تشکیل جلسه دهد و نظرش را این مورد اعلام کند.
کد خبر : 149263

امیرحسین فلاح- گروه ورزشی: اردوی تیم ملی فوتبال در دوبی حاشیه‌ها و تبعات زیادی را برای فوتبال ایران درپی داشت. برگزاری این اردوی چند روزه در دوبی و آن هم فقط با حضور بازیکنان داخلی لیگ، باعث اعتراض سرمربی پرسپولیس شد و در پی اعتراض برانکو، کارلوس کی‌روش در اقدامی عجیب بازیکنان پرسپولیسی تیم ملی را از اردو اخراج کرد، اما این پایان کار نبود.


حضور غیرمنتظره تاج در امارات


کی‌روش بعد از اخراج ملی‌پوشان پرسپولیس و همچنین شایعات ترخیص کادر فنی ایرانی از اردوی تیم ملی در روز آخر این اردوی پرسر وصدا تصمیم عجیبی را اتخاذ کرد و بعد از جلسه با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از سمت خود استعفا داد.


حضور غیرمنتظره تاج در امارات و آن هم در روز پایانی اردو و در حالی که تیم قصد بازگشت به ایران را داشت نشان از این مساله داشت که رئیس فدراسیون فوتبال با اطلاع از استعفای کی‌روش به امارات سفر کرده است تا با سرمربی تیم ملی در مورد تصمیمش مذاکره کند.


اما در هر صورت تیم ملی عصر روز گذشته وارد تهران شد و خبری از کی‌روش نبود. البته گفته شد که کی‌روش برای اینکه با خبرنگاران رو به رو نشود دوساعت زودتر وارد ایران شد .



بیانیه کی‌روش


کی‌روش شب گذشته در بیانیه ای استعفایش از تیم ملی را اعلام کرد و در مورد جلساتش با رئیس فدراسیون در امارات گفته است: «بعد از جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال ایران که 5 ساعت به طول انجامید، من نامه استعفای خود را از سمت هدایت تیم ملی ایران تقدیم ایشان کردم.این تصمیم در شرایطی حاصل شد که بعد از این نشست به این نتیجه رسیدیم که هیچگونه شرایطی برای ادامه طرح آماده سازی جام جهانی وجود نداشته و مخالفت های همیشگی توسط سرمربیان باشگاه ها با برنامه های فدراسیون و سرمربی تیم ملی وجود دارد. بعد از گذراندن یک سال بدون شکست و قرار گرفتن در رتبه اول مرحله گروهی مرحله مقدمانی جام جهانی و قرار گرفتن نام ایران در رتبه اول رده بندی فیفا در آسیا، فدراسیون فوتبال ایران نیز تایید کرد نه اقتدار و نه شرایط لازم برای اجرای طرح آماده سازی تیم ملی وجود ندارد.»


سکوت ملی‌پوشان


اما نکته مهمتر در مورد استعفای کی‌روش سکوت کادر فنی و بازیکنان تیم ملی در فرودگاه بود. ملی‌پوشان در حالی با خبرنگاران مواجه شدند که همه جویای وضعیت کی‌روش بودند اما بازیکنان همگی سکوت را به حرف زدن ترجیح دادند و تنها افشین پیروانی به عنوان مدیر تیم‌ ملی از اهالی فوتبال تقاضا کرد که از مصاحبه در مورد کی‌روش و تیم ملی پرهیز کنند و سکوت را بهترین راه برای حل مشکل دانست.


برانکو؛ متهم اصلی


اما از طرف دیگر برانکو ایوانکوویچ که با مصاحبه‌های اعتراضی خودش به برنامه های تیم ملی باعث بوجود آمدن این ماجراها شد و انگار کی روش منتظر صحبت‌های برانکو بود تا برای بار سوم استعفایش را تقدیم فدراسیون کند،این بار موضع مصالحه‌آمیزتری گرفت و در صحبت‌هایش گفت: «همیشه کار سرمربی تیم‌ ‌ملی سخت است. نمی‌شود گفت‌ که اکنون کار کی‌روش سخت‌تر است یا زمانی که من سرمربی تیم‌ ‌ملی بودم. بعد از من قلعه‌نویی آمد، بعد از آن دایی و سپس کی‌روش و همچنان فشار و سختی کار وجود داشت.»



اما برانکو که به نوعی از نگاه برخی از فوتبالی‌ها مقصر اصلی بوجود آمدن این حاشیه‌ها است سعی کرد دیگر در مورد کی‌روش و تیم ملی صحبت نکند و در جواب سوال خبرنگاران که از او در مورد وضعیت تیم ملی و استعفای کی‌روش پرسیدند پاسخ داد: «در این باره سوالی نپرسید. از طرف باشگاه گفته‌اند که در این باره صحبتی نکنم.»


بعد از استعفای کی‌روش اعضای هیات رئیسه فدراسیون در مصاحبه‌هایی اعلام کردند که مخالف جدایی کی‌روش از تیم ملی هستند و قرار است در جلسه‌ای که عصر امروز برگزار می‌شود در مورد استعفای سرمربی تیم ملی تصمیم گرفته شود.


مهدی تاج هم که از نظر برخی از اهالی فوتبال بخاطر برگزار نکردن جلسات هماهنگی بین برانکو و کی‌روش متهم اصلی در بوجود آمدن این اتفاقات است قرار است از ساعت 19 پاسخگوی سوالات خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت تیم ملی و استعفای کی‌روش باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب