دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیام تسلیت موتلفه در پی درگذشت اسقف اعظم قدس

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با صدور پیامی درگذشت «هیلاریون کاپوچی» سراسقف اعظم پیشین قدس را تسلیت گفت.
کد خبر : 149176

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی متن این پیام به شرح زیر است:


«بسم الله الرحمن الرحیم


جناب آقای صلاح زواوی


سفیر محترم دولت فلسطین و مقدم السفرای نمایندگی های سیاسی


با کمال تاسف اطلاع یافتیم جناب آقای اسقف هیلاریون کاپوچی، سراسقف اعظم پیشین قدس شریف که در سال ۱۹۷۴ میلادی به دلیل حمایت از مقاومت فلسطین، از سوی اشغال گران صهیونیست محاکمه و به زندان محکوم و سپس به ایتالیا تبعید شد؛ چند روز پیش در تبعید، جان به جان آفرین تسلیم کردند.


اسقف کاپوچی در فروردین سال ۱۳۵۸ به عنوان نخستین میهمان رسمی حضرت امام (ره) وارد ایران شد و با استقبال حضرت امام (ره) مواجه گردید. وی تا پایان عمر بر آرمان آزادی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد و الگویی جاودان از آزادگی و ایستادگی در مسیر همزیستی مومنانه میان پیروان ادیان الهی و به خصوص مسیحیان و مسلمانان به جای گذاشت.


وی علی رغم محدویت های ناشی از تبعید و کهولت سن، تا پایان عمر بر دفاع از آرمان فلسطین باقی ماند و در فوریه ۲۰۰۹ در ناوگان آزادی برای کمک رسانی به ساکنان تحت محاصره غزه و همچنین در سال ۲۰۱۰ نیز در کشتی مرمره برای شکست محاصره غزه حضور داشت.


با تکریم وافر و نکوداشت یاد و خاطره ماندگار این شخصیت برجسته، درگذشت ایشان را به جناب عالی، عموم مردم شریف فلسطین و به ویژه مسیحیان آزاده و حق طلب جهان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان آمرزش و برای ملت فلسطین سلامتی و رهایی از اشغال آرزو می نماید»


مهدی صولی
معاون بین الملل
حزب موتلفه اسلامی»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته