دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

مجید جلالی: اهالی فوتبال نباید جانب هیچ‌کس را بگیرند/ با یک جلسه مشکل برانکو و کی‌روش حل می‌شود

کارشناس فوتبال گفت: زمانی که برنامه تیم ملی اعلام شد و مربیان باشگاه‌ها هم به این برنامه اعتراض کردند باید نشستی برگزار می‌شد تا نظرات مربیان لیگ هم خواسته شود و کار به اینجا کشیده نشود.
کد خبر : 149169

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال در روز پایانی اردوی تیم در امارات در جلسه‌ای که با رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کرد استعفایش را تقدیم فدراسیون کرد و از هدایت تیم ملی کناره گیری کرد. تیم ملی در حالی وارد حاشیه استعفای سرمربی‌اش شد که در حساس‌ترین برهه زمانی به‌سر می‌برد و قرار است چند ماه دیگر دور برگشت رقابت‌های انتخابی جام جهانی را آغاز کند.


مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد مناقشه به‌وجود آمده میان کی‌روش و برانکو که باعث استعفای سرمربی تیم ملی شد گفت: «مناقشه‌ای بین دو مربی به‌وجود آمد که هر دو برای فوتبال ما زحمات زیادی کشیدند و در چند سال گذشته باعث پیشرفت فوتبال ما شدند. مسئولان و اهالی فوتبال باید به گونه‌ ای عمل کنند که جانب هیچ کس را نگیرند که باعث گله‌مندی طرف دیگر شوند.»


وی ادامه داد: «وقتی طرفین یک مناقشه از هم دور باشند، صحبت هایی ردو بدل می‌کنند که باعث تشدید اختلافات می‌شود. بهتر است که کی‌روش و برانکو در یک جلسه با یکدیگر، برگزار و مشکلات پیش رو را حل کنند.»


کارشناس فوتبال در رابطه با کم‌کاری فدراسیون در برگزاری نشست‌های تخصصی بین سرمربی تیم ملی و مربیان باشگاهها بیان کرد: «اعتراض‌های مربیان باشگاهها به برنامه‌های تیم ملی از اول فصل بود و بهتر بود که فدراسیون نشستی را با حضور سرمربی تیم ملی و مربیان باشگاههای لیگ برتری برگزار کند. ضمن اینکه باید آدم موجه و بزرگی که در فوتبال ما دارای جایگاه است بانی این نشست شود تا سایرین حرف او را گوش کنند.»


جلالی در خصوص نظرخواهی فدراسیون و سازمان لیگ در مورد برنامه‌های تیم ملی از مربیان باشگاهی اظهار داشت: «فروردین ماه سال گذشته زمانی که من در سایپا مشغول کار بودم یک برنامه از طرف فدراسیون به دست من رسید که نظرم را در مورد آن اعلام کنم. من هم 5 روز به دقت برنامه را بررسی کردم و همه جوانب کار را درنظر گرفتم اما برنامه به صورتی طراحی شد که کلیات درخواست‌های سرمربی تیم ملی لحاظ شد و راه دیگری هم برای تغییر آن وجود نداشت. وقتی بازی‌های باشگاهی و اردوهای تیم ملی را می‌دیدیم دیگر نمی‌توانستیم تغییرات زیادی در برنامه اعمال کنیم.»


وی افزود: «اما زمانی که برنامه اعلام شد و مربیان باشگاه‌ها هم به این برنامه اعتراض کردند باید نشستی برگزار می‌شد تا نظرات مربیان لیگ هم خواسته شود و کار به اینجا کشیده نشود.»


مربی تیم پیکان در مورد برخورد فدراسیون با درخواست استعفای کی‌روش گفت: «فدراسیون می‌تواند با برگزاری یک نشست بین برانکو و کی‌روش این مشکلات را برطرف کند و به نظر من مشکل خاصی پیش نمی‌آید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته