دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کانون شعر و ادب فرهنگسرای امام(ره) برگزار می‌کند؛

تفسیر داستان «اعرابی و ریگ در جوال کردن»

سلسله نشست‌های ادبی با عنوان « مولوی شناسی »، با موضوع تحلیل و تفسیر داستان «اعرابی و ریگ در جوال کردن» دوشنبه 20 دی در فرهنگسرای امام(ره) برگزار خواهد شد.
کد خبر : 149164

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی فرهنگسرای امام(ره)؛ در این سلسله نشست‌ها داستان‌های مثنوی مولانا خوانده و نکات اخلاقی و معرفتی آن تشریح می‌شود. روخوانی، تحلیل ، تفسیر اشعار مولانا از و بررسی اشعار و تحلیل کرامت انسانی دراشعار مولانا بخش‌های دیگر این برنامه است.


در این نشست محمد کیهانی روزدوشنبه 20 دی ، ساعت 10 با رمزگشایی و ریشه یابی واژه ها و اصطلاحات و درست خوانی مثنوی، مفاهیم و مضمون های پیچیده در مثنوی معنوی مولانا را به زبانی ساده برای مخاطب خود بازگو کند.


حکایت زیبای "اعرابی و ریگ در جوال کردن" دومین حکایت از دفتر دوم مثنوی معنوی مولانا است که در آن مولانا داستان مردمان عامی و بی ‌سوادی را روایت می کندکه اهل نظر و اندیشه نیستند و قسمت عمدة ذهنشان از چهار دست وپای شتر و ریگ و جوال و خورد و پوشاک پر شده است.


علاقه‌مندان می توانند روز دوشنبه 20 دی ساعت 10 به فرهنگسرای امام(ره) تهران‌ میدان قدس (تجریش) خیابان شهید باهنر بعد از سه راه یاسر خیابان امیر سلیمانی فرهنگسرای امام (ره) مراجعه کنند..


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگسرای امام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته