دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1395 - 10:12
ملکی به آنا خبر داد:

پاتوق معتادان خیابان جوادیه در آتش سوخت + تصاویر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ا ز حریق یک ساختمان متروکه که به محلی برای تجمع افراد معتاد و بی‌مکان در جوادیه تبدیل شده بود، خبر داد.
کد خبر : 149162

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به وقوع حادثه حریق در یک ساختمان سه طبقه در ساعت 19:32 شب گذشته اظهار کرد: ستاد فرماندهی آتش‌نشانان در پی اعلام این حادثه به سامانه 125 دو ایستگاه را به محل وقوع اتفاق در بیست متری جوادیه اعزام کرد.


وی ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان 3 طبقه متروکه بود که حریق در طبقات دوم و سوم آن رخ داده و شعله‌های آتش در حال سرایت به خانه‌های مجاور بود.



ملکی با بیان اینکه این ساختمان به محلی برای تجمع افراد معتاد و بی‌مکان تبدیل شده بود، اضافه کرد: به دلیل اینکه امکان محبوس شدن افراد در میان شعله‌های آتش وجود داشت، آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه عملیات اطفای حریق و جست‌وجو را برای نجات آغاز کرده و یک گروه از آتش‌نشانان مدتی بعد ضمن جلوگیری از توسعه حریق موفق به مهار و اطفای کامل حریق در این ساختمان شدند.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران عنوان کرد: داخل این ساختمان مملو از ضایعات، پارچه و دیگر مواد سریع‌الاشتعال بود که ظاهرا توسط افراد معتاد جمع‌آوری و به این محل آورده شده بود.


به گفته وی گروه دیگری از آتش‌نشانان نیز با حضور در طبقات عملیات جست‌وجو را آغاز کرده و مشخص شد این حادثه مورد مصدوم یا فوتی نداشته است.


ملکی تاکید کرد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل ساعت 20:33 به عملیات خود خاتمه داده و محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.



سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره علت وقوع این حادثه توضیح داد: بررسی کارشناسان آتش‌نشانی برای تعیین علت قطعی این حادثه ادامه دارد.


ملکی به مالکان ساختمان‌های متروکه هشدار داد: برابر قانون اگر حادثه‌ای در ساختمان‌های متروکه رخ دهد، مسئول مالک ساختمان است. بنابراین به این افراد توصیه می‌شود که حتما نسبت به ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان خود حساس بوده و آن را به حال خود رها نکنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته