دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1395 - 15:21
مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش:

بدون حضور زنان دستیابی به توسعه و آموزش امکانپذیر نخواهد بود

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بنیان جامعه، خانواده است و خانواده‏‌های آموزش ‏دیده، جامعه‌ای آموزش ‏دیده را در پی دارند و اگر آموزش را از ارکان توسعه بدانیم بدون در نظر گرفتن زنان که نیمی از جمعیت کشور هستند، دستیابی به توسعه و آموزش عمومی میسر نخواهد بود.
کد خبر : 149007

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از دبیرخانه نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران،‌ مهناز احمدی افزود: کنگره زنان موفق ایران به عنوان یک رویداد مهم در حوزه مربوط به زنان می‌تواند بیانگر و موید موفقیت زنان در بخش آموزشی نسبت به مردان باشد.


وی ادامه داد: زنان نقش بسیار مهمی در آموزش جامعه و در سطح اولیه در خانواده خود دارند و به دلیل جایگاه و نقش بارز و مشخصی که در تربیت و رشد نسل‏‌های آینده دارند، از مهم‌ترین عوامل منتقل‏ کننده فرهنگ و یا به عبارتی آفرینش انگارهای فرهنگی به شمار می‏‌روند.


مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به واسطه زنان، بسیاری از سنت‌ها و آموزه‏‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و فردی پایدار و به نسل بعد منتقل می‌شود.


وی تصریح کرد: بنیان جامعه، خانواده است و خانواده‏‌های آموزش ‏دیده، جامعه‌ای آموزش ‏دیده را در پی دارند و اگر آموزش را از ارکان توسعه بدانیم بدون در نظر گرفتن زنان که نیمی از جمعیت کشور هستند، دستیابی به توسعه و آموزش عمومی میسر نخواهد بود.


وی با اشاره به اینکه زنان معلمان واقعی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: آنچه زنان انجام می‌دهند، اثر بسزایی در پروژه‌های توسعه‏‌ای دارد، حتی اگر نقش زنان به روشنی در طراحی و اجرای برنامه‏‌ها در نظر گرفته نشده باشد.


احمدی اضافه کرد: البته پیشینه تاریخی و تجربه نیز نشان می‌ دهد که زنان در بخش آموزش موفق‌تر از مردان عمل می‌کنند.


مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش افزود: زنان توانمند و مستقل اصلی‌ترین سرمایه‌های جامعه هستند که ستون‌های ترقی ‏خواهی، پیشرفت و رشد وضعیت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بر عمل و اندیشه آنان بنا خواهد شد.


وی تصریح کرد: گسترش اندیشه و سنت‌های همدلی و تفاهم و درک دو سویه، احیای خودباوری در ذهنیت افراد جامعه از جهت توانایی انجام کارهای مهم، افزایش سطح آموزش عمومی و بالا رفتن درک و فهم عمومی و ایجاد بینش روشنگرایانه، همه تنها در گرو رشد و ارتقای زنان جامعه است.


مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: جامعه ایران نیز مستثنی از این قاعده عمیق و کلی نیست، چرا که عبارت «آموزش امری بس حیاتی است» در گستره جامعه‏ شناختی امروز ایران، بسان محور و قطب اصلی حرکت برای دستیابی به آرمان‌هاست، «زنان و آموزش» رابطه‌ای کاملا دو سویه و وابسته به یکدیگر در مسیر تحقق آرمان‏ها در نظام و جامعه اسلامی دارند.


وی اظهار کرد:به عبارتی دقیق ‏تر امروز «توانمندسازی حوزه آموزش با وجود زنان» و «توانمندسازی زنان با آموزش» دو روی سکه شانس ایران اسلامی است.


احمدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کنگره ملی زنان موفق ایران سه شنبه مورخ 21 دی با حضور جمعی از مسئولان کشوری برگزار خواهد شد، تاکید کرد: در این کنگره زنان موفق ایرانی به عنوان نیمی از جامعه موفقیت‌های خود را در عرصه‌های متخلف از جمله علمی و مدیریتی به جامعه نشان خواهند داد.


احمدی تصریح کرد: این کنگره با برگزاری پانل‌های مخلتف و همچنین سخنرانی‌های متعدد محلی برای نمایان سازی توانمندی بانوان ایرانی است و همه بانوان باید تلاش کنند که فرصت فراهم شده را مغتنم شمارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته