دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1394 - 10:25
محسن رضایی:

نامزد مجلس نمی‌شوم، به دوستان نیروهای مسلح کمک می‌کنم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه «بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات تمامی هزینه‌های انتخاباتی باید از شفافیت برخوردار باشد»، گفت: تصویب سیاست‌های کلی انتخابات مانع ورود پول‌های کثیف به انتخابات می‌شود.
کد خبر : 14899

محسن رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره طرح «استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی» که کلیات آن هفته گذشته به تصویب نمایندگان مجلس رسید، گفت: اگر طرح انتخابات مجلس ترکیبی از شهرستان و استان باشد، به نظر بنده می‌تواند طرح خوبی باشد؛ اما اگر انتخابات تنها استانی باشد و نمایندگان از استان برگزیده شوند، نواقصی دارد و ایراداتی به آن وارد است.


وی در پاسخ به این سؤال که «بر اساس طرح مجلس نماینده شهرها از میان نامزدهایی انتخاب می‌شود که بالاترین رأی استانی را به دست آورده باشند، آیا این روش برای انتخاب نماینده شهرها مناسب است؟» اظهار کرد: نامزدها باید در شهرستانی که از آن نامزد شده‌اند، نیز بیش از 15 درصد آرا را کسب کنند، که این حد نصاب خوبی است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: نواقصی به طرح موجود وارد است که در مجلس قابل بررسی و برطرف شدن است، اگر نواقص این طرح برطرف شود طرح خوبی است.


رضایی همچنین در پاسخ به این سؤال که «برای شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی، مجمع چه اقداماتی انجام داده است؟» گفت: با تصویب سیاست‌های کلی انتخابات به تمامی این مسائل پایان داده خواهد شد؛ چراکه در سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری برای مشورت به مجمع تشخیص مصلحت نظام داده شده، این مسائل در نظر گرفته شده است.


وی تأکید کرد: بر اساس این سیاست‌ها تمامی هزینه‌های انتخاباتی باید از شفافیت برخوردار باشد؛ بنابراین دستگاه‌های نظارتی پس از تصویب سیاست‌های کلی انتخابات تمامی هزینه‌های انتخاباتی را پیگیر می‌کنند و اگر پول‌های کثیف وارد انتخابات شود، دستگاه‌های مسئول بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات می‌توانند تشخیص دهند و با متخلفان برخورد کنند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین در پاسخ به این سؤال که «چرا برای انتخابات مجلس دهم نامزد نمی‌شوید؟» اظهار کرد: برای اینکه به اندازه کافی در مجمع تشخیص مصلحت نظام کار وجود دارد، علاوه بر آن به دوستان نیروهای مسلح نیز کمک می‌کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته