رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر: مدیران اجرایی از جزیرهای عمل کردن خودداری کنند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، دکتر یوسف قیصری در جلسه ماهیانه مدیران اداری واحد بوشهر با بیان اینکه سیاستهای کلی هر سازمان و نهادی در دو بخش برون سازمانی و درون سازمانی تقسیم میشوند، تشریح کرد: «سیاستهای کلان دانشگاه آزاد اسلامی از طریق بخشنامه و آیین نامهها از سوی سازمان مرکزی ابلاغ میشوند اما سیاستهای درونی و اولویت بندی امور در هر واحد با توجه به شرایط مختلف باید به تدبیر مدیران و تأیید معاونان مربوط نگاشته میشوند.»
وی مدیریت را مراقبت دانست و تصریح کرد: «مدیران بازوی اجرایی هر سازمانی هستند که با ایجاد انگیزه در میان کارکنان و پایش امور علاوه بر تسریع در فعالیتها، نقش تأثیرگذاری برای رسیدن به اهداف تعیین شده در دانشگاه بر عهده دارند.»
دبیر هیأت امنای استان بوشهر، مدیران را هماهنگ کننده نظام واحد دانشگاه معرفی و عنوان کرد: «ما یک هدف خاص را که آن اعتلای علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، دنبال کنیم.»
وی با تأکید بر اینکه باید کلی نگری جایگزین بخشی نگری در امور جاری شود، اظهار کرد: «زمانی به پویایی در امور دست خواهیم یافت، که ارتباط دوجانبه و دوسویه میان تمام حوزهها برقرار شود و لازمه اجرای آن، تلاش بیشتر مدیران اجرایی است.»
قیصری با بیان اینکه زمانی یک سیستم به درستی کار خواهد کرد که اعضا آن با هم، دقیق و بطور صحیح وظایف محوله خود را انجام دهند، افزود: «مدیران اجرایی دانشگاه نباید فقط به حوزه خود در دانشگاه توجه داشته باشند بلکه با نگاه ویژه به همهٔ امور دانشگاه، از جزیرهای عمل کردن خودداری کنند.»
رئیس واحد بوشهر، مدیران را ذخیرههای طلایی معاونان و دانشگاه برشمرد و ادامه داد: «مدیر قوی و کارا، فعالیتهای حوزه مربوطه را برنامه ریزی و با ایدههای نوآور، موجب تسهیل فرآیندها و امور اجرایی خواهد شد.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین بخش کاری مدیران اجرایی، رفع نقایص موجود در روند انجام امور و قوت بخشیدن به نقاط برجسته مثبت است، بیان کرد: «تربیت نیروی متخصص و نحوه صحیح بکارگیری از تواناییها و استعدادهای کارکنان میتواند مدیران را در این مهم یاری کند.»
به گزارش آنا، قیصری در پایان این نشست، خواستار برقراری ارتباط بیشتر، سازنده و مثمر برون دانشگاهی با نهادها و سازمانهای استان و کشور شد.
انتهای پیام/