دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1395 - 12:15

وزیر سوری از برنامه «جنگ همه‌جانبه در ادلب» پرده برداشت

وزیر آشتی ملی سوریه گفت اگر توافقی بین المللی برای حل بحران سوریه حاصل نشود، گزینه جنگ همه جانبه با تروریست‌های مسلح در ادلب اجرایی خواهد شد.
کد خبر : 148916

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد: «علی حیدر گفت اگر توافق بین‌المللی برای حل بحران، خروج افراد مسلح و قطع حمایت لجستیک، کمک تسلیحاتی و پشتیبانی مالی از تروریست‌ها به دست نیاید، راه‌حل ما جنگ همه‌جانبه با گروه‌های تروریستی در این منطقه خواهد بود.»


وی ادامه داد: «سیاست‌های نظام سوریه واضح است و اعلام کرده که حتی از یک وجب از خاک این کشور دست نمی‌کشد. ادلب یکی از مناطق مهم درگیری با تروریست‌هاست، پس باید شبه‌نظامیان خارجی این منطقه را ترک کنند و خطوط کمک‌رسانی به آنان از ترکیه قطع شود.»


همچنین وزیر سوری پیش‌بینی کرد توافق‌های بیشتری در ماه‌های آینده برای اعزام هزاران فرد مسلح به ادلب از مناطق نزدیک دمشق امضاء شود.


علی حیدر با تاکید بر تلاش‌ها برای برگزاری نشست آستانه، عربستان سعودی و قطر را به تلاش برای ایجاد مانع در مسیر موفقیت این نشست متهم کرد.


او افزود: «البته ترکیه به دور از عربستان و قطر که پیشتر هم‌پیمانش بودند و همچنین برای رقابت آشکار با مصر در این منطقه، به‌دنبال راهی برای برون رفت از این بحران است که روسیه از این موضوع به شکلی مناسب استفاده خواهد کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته