دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1395 - 11:09

نخست‌وزیر بریتانیا راهی ترکیه می‌شود

نخست‌وزیر بریتانیا با هدف گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری ترکیه و سایر مقام‌های ارشد این کشور، اواخر ماه جاری میلادی راهی آنکارا می‌شود.
کد خبر : 148871

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا، دفتر نخست‌وزیر بریتانیا روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد ترزا می قرار است در ماه جاری به ترکیه که در حال حاضر با موجی از حملات تروریستی مواجه است، سفر و با رجب طیب اردوغان دیدار و گفت‌وگو کند.


تارنمای روزنامه گاردین گزارش کرد: «ترزا می در جریان این سفر قرار است در ارتباط با مبارزه مشترک با تهدیدات تروریستی، تلاش‌های بین‌المللی برای شکست گروه تروریستی داعش و نیز روابط میان دو کشور به‌ویژه در آستانه آغاز فرایند مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، با همتای ترکیه‌ای خود به گفت‌وگو بنشیند.»


به‌گفته این منابع، ترزا می به‌دنبال حملات اخیر تروریستی در باشگاه شبانه در استانبول، در تماسی با اردوغان آمادگی بریتانیا را برای کمک به ترکیه در مبارزه با تروریسم اعلام کرده بود.


طبق گزارش‌های منتشر شده، ترزا می در جریان سفرش به ترکیه، از آنکارا خواهد خواست که در ارتباط با سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا که سبب ایجاد موانعی برای پیوستن این کشور به این اتحادیه شده، خونسردی خودش را حفظ کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته