دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1394 - 15:14
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران:

شهرداری تهران در پی اشتغال‌زایی برای ۲ هزار کارگر فصلی و ساختمانی است

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیمه و کار دو دغدغه عمده کارگران فصلی و ساختمانی است، گفت: شهرداری تهران با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران درصدد اشتغالزایی برای ۲ هزار کارگر فصلی و ساختمانی و رفع دغدغه‌های آنان وخانواده‌هایشان است.
کد خبر : 14884

به گزارش گروه اجتماعی آنا، فرزاد هوشیار پارسیان با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر راه‌اندازی مراکزی تحت عنوان سامانه برای کارگران فصلی و ساختمانی گفت: برخی از این کارگران دارای کارت مهارت فنی در رشته‌هایی از جمله آرماتور بندی، برق کاری، تاسیسات ساختمان، برق کشی و ... هستند اما عده‌ای نیز از این تخصص‌ها برخوردار نیستند بنابراین شهرداری تهران فرایند شناسایی، جذب و توانمندسازی آنان را نیز بر عهده دارد.


وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنج‌ساله شهرداری تهران باید تمامی مناطق ۲۲ تهران مجهز به سامانه‌هایی برای کارگران فصلی و ساختمانی بشود، افزود: تا کنون ما توانسته‌ایم در برخی مناطق از جمله ۷، ۸، ۱۱، ۱۲ و ۲۲ سامانه‌های استاندارد راه‌اندازی کنیم.


به گفته این مقام مسول، ساختمانی مجهز به امکانات سرمایشی و گرمایشی با متراژ مشخص برای استقرار کارگران از جمله شاخصه‌های این سامانه‌های استاندارد به شمار می‌آید.


هوشیار پارسیان با اشاره به راه‌اندازی دفاتری برای ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی در مناطق ۱، ۲، ۵ و ۶ افزود: البته در آینده نزدیک و تا فرصت برنامه پنج ساله شهرداری تهران باید این دفا‌تر به سامانه‌هایی برای ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی در سطح شهر تهران تبدیل شود.


بانک اطلاعاتی کارگران فصلی و ساختمانی تهیه شده است


به گفته مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی هدف از تشکیل و راه‌اندازی این سامانه‌ها و دفا‌تر تلاش برای توانمندسازی کارگران فصلی و ساختمانی و تهیه بانک اطلاعاتی براساس تخصص و مهارت آنان است تا ذی‌نفعان از جمله انبوسازان، شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف، شهروندان و حتی بخش‌های مختلف شهرداری تهران از جمله معاونت خدمات شهری و معاونت فنی و عمرانی در ساخت و ساز‌ها و پروژه‌های عمرانی از این نیرو‌ها استفاده کنند.


وی به راه‌اندازی شورای راهبری ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی اشاره و یادآور شد: در این شورا نیازمندی‌های این کارگران و الزامات اجرایی طرح ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی مورد بررسی و همچنین همکاری‌های لازم با بخش‌های مختلف از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای برای برگزاری آزمون‌های تخصصی و حتی خارج از نوبت صورت می‌گیرد.


به گفته این مقام مسئول تلاش شهرداری تهران بر آن است تا حد امکان از کارگران ایرانی در بخش‌های مختلف ساخت و ساز در سطح تهران استفاده شود.


ارایه خدمات رایگان ورزشی، بهداشتی و پزشکی در هفته کارگر


وی به همکاری‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با خانه کارگر اشاره کرد و گفت: در راستای گرامیداشت هفته کارگر ویژه برنامه‌هایی از سوی حوزه اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه برای تکریم کارگران و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.


هوشیار پارسیان با اشاره به خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به کارگران در این هفته افزود: کارگران و خانواده‌های آنان به صورت رایگان می‌توانند از مجموعه‌های ورزشی و استخرهای تحت پوشش شهرداری تهران استفاده کنند.


گفتنی است پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفتهٔ بزرگداشت مقام کارگر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته