دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1394 - 16:02

تقدیر از ۳۹ برگزیده نخستین همایش تجلیل از نخبگان قرآنی دانشگاه‌های خوزستان در شوشتر

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: قرآن و عترت در کنار هم به عنوان راهنما و مانعی برای انحراف بشر هستند.
کد خبر : 14882

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی بختیارپور در نخستین همایش تجلیل از نخبگان و برگزیدگان قرآنی بیستمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان که به میزبانی واحد شوشتر برگزار شد، با بیان این مطلب که قرآن روشن‌ترین و منطقی‌ترین راهنمای بشریت است اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، بیماری امروز جامعه اسلامی، دوری از قرآن و معارف آن است، اگر مفاهیم قرآنی به درستی درک شوند، در آن مسئله عترت و اهل بیت (ع) نهفته است.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان افزود: قرآن و عترت در کنار هم به عنوان راهنما و مانعی برای انحراف بشر هستند.


وی با توجه به تحولات اخیر و انحرافهای گسترده در منطقه ادامه داد: دولتهایی که به ظاهر به قرآن تاسی دارند، امروز خود شمشیر در دست، سراز بدن جامعه اسلامی جدا می‌کنند.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، شهادت سردار هادی کجباف که در روزهای اخیر در جنگ با تکفیری‌ها در عراق به درجه شهادت رسیده بود را یادآور شد و گفت: شهید کجباف مفسر حقیقی قرآن بود.


پوربختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر نیز با خیر مقدم به حاضران، گزارشی از فعالیت های فرهنگی و قرآنی این دانشگاه در یک سال اخیر داد.


در بخش پایانی این مراسم که با اعطای هدایای نفیس به ۳۹ برگزیده مسابقات قرآنی در سطح دانشجویان، استادان و کارکنان همراه بود، ۱۲ نفر از رتبه‌های اول هر بخش از این مسابقات به عنوان نفرات بر‌تر برای شرکت در این نوع مسابقات کشوری معرفی شدند.


در قسمت دانشجویان: خلیل سواری از سوسنگرد (بخش تحقیق)، حسین نظارات از ماهشهر (بخش ترتیل)، مسعود کظیم از بهبهان (حفظ ۵ جزء)، مجتبی نوروزی و علیرضا سامری از اهواز (حفظ ۲۰جزء و کل) و طاهره مرادی از اهواز (بخش تحقیق)، صغری مالچی از دزفول (ترتیل)، شروین ترک از آبادان (حفظ ۵ جزء) و زهرا امجدی از بهبهان (حفظ ۱۰جزء).


در قمست استادان: نیز رهبر روغنی از دزفول (بخش ترتیل)، امین بهاروندی از اندیمشک (حفظ ۲۰ جزء) و همچنین مژگان شافعی از شوشتر (بخش ترتیل) به عنوان نفرات بر‌تر بیستمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان معرفی شدند.


بیستمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور بیش از ۱۷۰ شرکت کننده سوم و چهارم اسفند ماه سال گذشته به میزبانی واحدهای دانشگاهی اهواز و سوسنگرد برگزار شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته