دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عقیده در خطر عقده

«راستش را بخواهید دلم برای بعضی منتقدین هاشمی و تازگی‌ها اطرافیان هاشمی! می‌سوزد! مواضعشان را که می‌بینی حس می‌کنی به پرنده‌ای می‌مانند که در قفسی که خود ساخته‌اند گرفتارند و دست و پامی‌زنند و راه نجاتی هم ندارند.»
کد خبر : 14864

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، غلامعلی رجایی،‌ استاد دانشگاه با این مقدمه در وبلاگ شخصی خود «نی در نوا» نوشت:


نمونه‌اش را هم دیدید تهمت دروغ به هاشمی در نقل قولی از همسر امام زدند و با افشاگری دختر و نوه امام دروغ خودشان برملا شد و سکوتی کشنده و طاقت فرسا بر محافلشان حکمفرما شد و شهامت عذرخواهی هم نداشتند.


حالا چه اصراری دارند این همه درباره دیگرانی که با آن‌ها درمبنا مشکلی ندارند والبته سلیقه متفاوتی با آن‌ها دارند حرفهای غلط نادرست بزنند خودشان باید پاسخ بدهند.


دو نمونه می‌آورم:


پس از تعرض دو مامورخاطی سعودی به دو نوجوان ایرانی درفرودگاه جده، در یک موضعگیری صریح در یادداشتی انتقادی نوشتم باید برخورد با این بی‌شرمی سعودی‌ها از سطح احضار کاردار فرا‌تر برود.


پس ازیادداشت اول، روزنامه کی؟ هان؟! بجای آنکه ازاین موضع که باید رفتارما فرا‌تر از احضار کاردار باشد خوشش بیاید! هرچند تلویحی این موضعگیری را پذیرفت ولی در‌‌نهایت به مصاف این موضع آمد که: هان! چی شد؟ شما که می‌گفتید ملک عبدالله پادشاه سعودی درنامه به هاشمی نوشته برادرت عبدالله!


درمراسم ختم مادر برادران خاتمی عزیز، خبرنگار فارس از من در این باره پرسید. با مقدمه‌ای گفتم نباید رابطه کشور‌ها ازحوادثی این‌چنینی هر چند مهم متاثر باشد نیز گفتم نباید رابطه بین دو کشور بزرگ و تاثیرگذار درمنطقه مثل ایران و عربستان متاثر از رفتار زشت دو مامورخاطی فرودگاه باشد ودر مقایسه‌ای گفتم اگر قضیه کهریزک کاردولت ایران بوده این کارهم کار دولت سعودی بوده است.


روزنامه وطن امروز با بی‌توجهی عمدی! به یادداشت اول من و عبارات تقطیع شده خبرگزاری فارس، ضمن ربط آن به حرفهایی که رهبری چند روز بعد ازمصاحبه من با فارس در رابطه با محکومیت رفتار سعودی‌ها در ماجرای یمن زد که بینی عربستان در یمن بخاک مالیده خواهد شد ضمن اشاره به حمایت عربستان از تروریستهای وهابی و کاهش قیمت نفت - که در یادداشت من به آن پرداخته نشده و ربطی هم به یادداشت نداشت - به مناسبات پیدا و پنهان! هاشمی و اطرافیانش با عربستان اشاره کرد و نوشت:


«کاملا قابل پیش‌بینی بود هاشمی واطرافیانش در مناسبات پیدا و پنهان! خود با آل‌سعود به خاطر انفجار رایزنی فرهنگی ایران در بیروت یا تشدید حمایت از تروریست‌های وهابی شرق ایران یا به خاطر توطئه نفتی و کاهش ۵۰ درصدی قیمت نفت و حتی تجاوز به ۲نوجوان عمره‌گزار ایرانی در فرودگاه جده، تجدید نظر نخواهند کرد!»


این‌‌ همان قفسی است که ذکرش رفت. دیروز به کسی گفتم از نظر این‌ها هاشمی و اطرافیان وی بهتر است درقبال مسایل مهی که اتفاق می‌افتد اساسا ساکت باشند وهیچ نگویند تاعرصه رسانه‌ها همچون صداوسیما کاملا دراختیار آنان باشد!


دعا کنیم خدا برای بعضی که نمی‌خواهند از محبس توهمات خود نسبت به دیگران بیرون بیایند راه نجاتی عنایت کند تا بقول دکترشریعتی عقیده‌شان ازخطر عقده‌شان مصون باشد!


اگر حرف زدن سخت باشد که هست، حرف نزدن که نباید سخت باشد!


گویا حرف نزدن برای بعضی از حرف زدن سخت تراست!


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته