دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم به اتمام می‌رسد

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه پرونده پروژه‌های مسکن‌مهر تا پایان دولت یازدهم بسته می‌شود، از مردم خواست تا آورده خود را تکمیل کنند.
کد خبر : 148557

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محسن نریمان در برنامه تیتر امشب با تاکید بر اینکه سقف وام مسکن‌مهر با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی با افزایش 10 میلیون تومانی به 40 میلیون تومان رسید، افزود: این اقدام در راستای کمک به آورده متقاضی و برای طرح های نیمه تمام است.


وی تصریح کرد: متقاضیان مسکن مهر باید به تعهدات خود عمل کنند، زیرا اگر این کار را انجام ندهند، دچار مشکل می شویم.


وی با بیان اینکه قرار است پروژه مسکن‌مهر با آورده‌های مردمی و زمین‌های 99 ساله به اتمام برسد، تاکید کرد: طرح افزایش وام تنها برای شهر پردیس نیست و برای مسکن مهر دیگر نقاط هم که دچار مشکل هستند، اجرا می شود.


به گفته نریمان، مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش 10 میلیون تومانی سقف وام مسکن مهر باید از طریق بانک مرکزی به بانک عامل ابلاغ و طبق اولویت پرداخت می شود.


مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه مردم باید تا 80 درصد آورده را بپردازند، گفت: برخی از متقاضیان مسکن مهر زیر 5 میلیون تومان و برخی زیر 10 میلیون تومان پرداختند، در حالی که پیشرفت فیزیکی مسکن مهر به 93 درصد رسیده است.


وی با تاکید بر اینکه میزان پیشرفت فیزیکی مسکن‌ مهر تا 93 درصد است، ادامه داد: تقریبا همه جا میزان آورده متقاضیان کمتر از 93 درصد از تکمیل مسکن مهر است که باید فکری برای آن شود و تصمیم شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات مسکن‌مهر با هدف کمک به متقاضیان بوده تا میزان آورده مالی آنها افزایش یابد.


فقط 3 مرحله افزایش آورده داشتیم


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مصوبه شورای پول و اعتبار آمده که شیوه پرداخت 10 میلیون اضافه بر واحدهای مسکن مهر را بانک عامل اعلام می کند، خواهش من این است که متقاضیان از این فرصت طلایی استفاده کنند و آورده خود را افزایش دهند، ما با افزایش، میزان وام قیمت مسکن را افزایش نداده ایم بلکه هدفمان کمک به متقاضیان بوده تا میزان آورده خود را افزایش دهند.


نریمان با بیان اینکه آورده های متقاضیان عقبتر از پیشرفت فیزیکی مسکن مهر است، تاکید کرد: ما فقط 3 مرحله افزایش آورده داشتیم که دو مرحله آن مربوط به افزایش ناگهانی قیمت ارز بوده است که آن هم مربوط به دولت قبل بوده است. در مرحله اخیر، بخشنامه ای صادر کردیم که به تعدیل قیمت اشاره دارد. ما در مسکن مهر اعتبار دولتی برای ساخت نداریم بلکه همه مراحل ساخت بر روی دوش متقاضیان و وام بانکی است. در زمینه زیباسازی هم می توانیم از منابع دولتی استفاده کنیم اما در ساخت این مسکن ها دولت کمکی به ما نمی کند.


مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان را برای فراهم شدن زیرساخت‌ها در مسکن‌مهر به کار گرفته‌ایم، ابراز کرد: در فاز 11 پردیس آب، برق و گاز را وصل کرده ایم البته انجام این کار واقعا دشوار است و آقای نوبخت نیز قول هایی داده تا این زیرساخت ها به سرعت تکمیل شوند.


وی درباره پیشرفت فیزیکی مسکن‌مهر پردیس هم عنوان کرد: با پیشرفت حدود 35 درصد، مسکن مهر پردیس را تحویل گرفتیم اما اکنون پیشرفت آن به بیش از 80 درصد رسید.


نریمان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای طرح های زیرساخت روبنایی و زیربنایی قول کمک داده که در این راستا 130 میلیارد تومان به مسکن مهر پردیس اختصاص و به وزارت نیرو هم اوراق خزانه داده است.


به گفته وی، زیر ساخت های فاز 11 پردیس آماده شده و به زودی زیر ساخت های فازهای 8 ، 9 و 5 پردیس هم آماده می شود.


نریمان با بیان اینکه مسکن مهر در سال 87 آغاز شد و تلاش می کنیم با همکاری دستگاه های مختلف مسئله آماده سازی زیرساخت ها را حل کنیم، افزود: ما حدودا 19 شهر جدید را مدیریت می کنیم و تقریبا تا پایان سال 15 شهر جدید را تحویل متقاضیان می دهیم و مابقی را تا پایان کار دولت یازدهم تحویل می دهیم.


معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متقاضیان مسکن مهر باید مقداری را خودشان بیاورند و آورده خود را تکمیل کنند و بخشی هم از طریق بانک تامین می شود. زیرا برخی از متقاضیان تنها 5 میلیون تومان آورده اند. با توجه به تکمیل 80 درصدی پروژه مسکن مهر، متقاضیان نیز باید آورده خود را تا 80 درصد تکمیل کنند، به نظر می رسد برخی از متقاضیان فراموش کرده اند که در این زمین ها سهمی دارند؛ لذا این دسته از متقاضیان باید آورده خود را تکمیل کنند و اگر آورده خود را تکمیل نکنند، پروژه عقب می افتد و در صورت ادامه این روند مشکلاتی را برای بقیه متقاضیان ایجاد می کنند. به نظر می رسد با این اقدام دولت این مشکل متقاضیان حل و فصل می شود.


متقاضیان باید ابتدا سکونت کنند و سپس از خدماتی مانند گاز بهره مند شوند


وی درباره تاخیر در زمان تحویل برخی واحدها نیز اظهار کرد: تاخیر در دریافت سند 5 برگی موضوع جدیدی است که باید پیگیری شود تا ببینیم مشکل کار کجاست؟ برخی از پروژه ها که آماده شده است هم به تنهایی قابل سکونت نیستند و بهتر است متقاضیان با هم جمع شوند و نسبت به سکونت خود اقدام کنند.


مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطر نشان کرد: متقاضیان باید ابتدا سکونت کنند و سپس از خدماتی مانند گاز و غیره بهره مند شوند، طبیعی است که این امر به نفع ساکنین است، ما افراد را به هم معرفی می کنیم تا ساکنان همدیگر را شناسایی کند و با هم تعامل کنند، زیرا نگهداری این واحد ها هزینه بر است، حضور این افراد در مسکن ها و برج ها امنیت ساکنین را تضمین می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب