پرورش نیروی انسانی وظیفه خطیر آموزش و پرورش است
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی آموزش و پرورش، فخر الدین دانش آشتیانی در آیین تودیع و معارفه رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، گفت: رویکرد خوب امنیتی در کشور باعث شده تا علیرغم ناامنیهای برون مرزی، شاهد آرامش و امنیت بالایی در کشور باشیم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پرورش نیروی انسانی که وظیفه خطیری است، بر عهده آموزش و پرورش است و از آنجا که انسان خلیفة الله است در هر سن و سالی که باشد باید مورد تکریم قرار گیرد.
وی با طرح این اعتقاد که دانش آموزان نیز جانشین خداوند هستند، افزود: باید به بهترین نحو با آنها تعامل شود، به این معنا که نباید با آنها طوری برخورد کنیم که تلقی کنند خیلی چیزها را نمیفهمند، نه تنها این طور نیست بلکه گاهی اوقات کودکان از بزرگترها بیشتر میفهمند، زیرا رفتار آنها از فطرت پاکشان نشأت میگیرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: همواره باید سه عنصر شرع، اخلاق و قانون را در رفتارهایمان در نظر بگیریم، زیرا خواسته یا ناخواسته الگوی کوچکترها هستیم، بنابراین باید در مواجهه با افراد با صداقت برخورد کنیم.
دانش آشتیانی تصریح کرد: در برخورد با مسائل نباید ذهن خوانی و بر اساس آن قضاوت کنیم بلکه باید مسائل را کارشناسانه بررسی کنیم و باخوشرویی با افراد خاطی برخورد کنیم.
وی با تاکید بر جذب حداکثری به عنوان مبنای کار تصریح کرد: نباید با قضاوتهای غلط و اتهام زدن به این و آن افراد را دفع کنیم، زیرا افراد جامعه سرمایه انقلاب هستند و باید جذب نظام و انقلاب شوند تا اقتدار نظام روز به روز افزون شود.
وزیر آموزش و پرورش مسئولیت حراست را به مراتب سنگینتر از سایر بخشها توصیف کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم این انقلاب را که با خون شهدا آبیاری شده است، حفظ کنیم نباید با قضاوتهای نابهجا و پیش داوریهای غلط افراد را کنار بگذاریم.
دانشآشتیانی با تاکید بر رعایت حقوق دانش آموزان در کلاس و بررسی کاستیهای تحصیلی آنان توسط معلمان برای دستیابی به علت، خاطرنشان کرد: در مواجهه با افراد خطا کار قصد مچ گیری نداشته باشیم، بلکه هدفمان بررسی و مشاوره برای رفع مشکل باشد.
گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش در این مراسم حکم انتصاب محمد حسین کفراشی را به سمت رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش به وی اهدا و از زحمات 6 ماهه حمیدرضا حوری تقدیر کرد.
انتهای پیام/