دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1395 - 15:51
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات رییسه این دانشگاه:

واحدهای دانشگاه اولویت عمرانی را به تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام بدهند

صدو نودمین جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاداسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور اعضا در محل سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 148453

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه به برگزاری منظم جلسات هیات امنای استانی در هفته اخیر و هفته های پیش رو اشاره کرد و ضمن تشکر از دست اندرکاران این جلسات گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر این که به سمت کیفی‌سازی در زمینه علمی، پژوهشی و آموزشی گام برداشته به دنبال کیفی‌سازی در حوزه مالی، بودجه‌ای و اداری نیز هست.»


میرزاده مشارکت حدود 500 نخبه دانشگاهی، حوزوی، سیاسی و اقتصادی در تصویب بودجه سال 1396 دانشگاه را نماد این رشد کیفی همه‌جانبه دانست. او همچنین ابراز امیدواری کرد امسال نیز با تصویب و نهایی شدن به موقع بودجه همچون سال‌های گذشته دوره مدیریتی جدید، این بودجه به موقع اجرا شود.


میرزاده هم‌چنین از زحمات مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران عمرانی او تشکر کرد و گفت: «بسیاری از فعالیت‌های عمرانی دانشگاه دارای رکوردهای بی‌نظیری از حیث زمان و هزینه است.»


او گفت: «با اختتام طرح تجمیع سازمان مرکزی که قبل از آن در بیش از 30 ساختمان در حوزه خیابان پاسداران پراکنده بودند اکنون همه کارکنان سازمان مرکزی در ساختمان جدیدالاحداث واقع در واحد علوم تحقیقات متمرکز شده‌اند. علاوه بر کاهش هزینه‌های دانشگاه زمینه رفاه ارباب رجوع نیز فراهم شد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به افتتاح و تکمیل یک‌میلیون و 800هزار متر مربع از پروژه‌های نیمه‌تمام در 3سال اخیر دانشگاه آزاداسلامی اشاره کرد و گفت: «در فعالیت‌های عمرانی دانشگاه ضمن صرفه‌جویی، واحدها باید اولویت را به تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام بدهند.»



حسین زاده لطفی: آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی سال 1395 از هفته آینده


در ادامه جلسه دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به تاسیس شعب آموزشکده‌های سما در مناطق محروم سراسر کشور اشاره کرد و در گزارش خود گفت: «در کمیسیون شماره یک هیات رئیسه نیز راهکارهایی برای توسعه این خدمت بزرگ تصویب شده است.»


همچنین بر اساس اعلام معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و با تایید هیات رئیسه از هفته آینده تکمیل ظرفیت کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی سال 1395 برای ثبت نام در نیم‌سال دوم 95-96 از طریق سامانه www.Azmoon.org انجام خواهد شد.


ابطحی: کمیته اخلاق زیست پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است


دکتر سید علی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از جذب دستیار پزشکی برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و این امر را حاصل کیفیت‌افزایی در 3 سال اخیر و جلب اعتماد وزارت بهداشت و مردم دانست. او همچنین از عنایت‌های دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه و دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی تشکر کرد و دستاوردهای حوزه پزشکی در این 3 سال را یکی از مصادیق اهتمام دانشگاه‌آزاد اسلامی به رفع نیازهای کشور با وجود هزینه‌های بالای تحصیل پزشکی دانست.


ابطحی خبر داد کمیته اخلاق زیست پزشکی بیش از یکسال پیش در دانشگاه‌آزاد اسلامی تشکیل شده است. او گفت: «قبل از این که بسیاری از دانشگاه‌های دیگر با مشکل سرقت علمی مقابله کنند، دانشگاه‌آزاد اسلامی در ریشه‌کن کردن این مشکل سعی بسیاری داشته است.»


معاون پزشکی دانشگاه‌آزاداسلامی افزود: «براساس گزارش ارائه شده از سوی دکتر باقر لاریجانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمترین میزان تخلف علمی صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.»


همچنین در این جلسه محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گزارشی از ساخت و تجهیز ساختمان بلوک 6 سازمان مرکزی به عنوان گام آخر تجمیع سازمان مرکزی ارائه داد.


نمازی: تبدیل شدن تشکل‌ها به تشکل‌های شناسنامه‌دار در راستای "هویت بخشی"


همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن نمازی، مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه‌ آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل دبیرخانه این تشکل‌ها پرداخت.


او گفت: «در دوره جدید، رویکرد دانشگاه این بوده است که تشکل‌ها را نه به عنوان تهدید بلکه آن‌ها را فرصتی برای توسعه و حمایت از فرآیندهای صحیح دانشگاه نگاه کنیم. یکی دیگر از اولویت‌های این اداره کل اهتمام به انتخابات تشکل‌های دانشجویی است که در راستای منظم کردن این مسئله اقدامات بسیاری صورت گرفته است.»


نمازی همچنین درباره اقدامات انجام شده در اداره کل تشکل‌ها گفت: «تبدیل شدن تشکل‌ها به تشکل‌های شناسنامه‌دار در راستای "هویت‌بخشی"، شفافیت و قانون‌مداری در برخورد با تشکل‌ها در مقابل برخوردهای سلیقه‌ای، توزیع عادلانه امکانات به تشکل‌های قانونی با گرایش‌های سیاسی مختلف و توانمندسازی و تقویت تشکل‌ها جهت تولید فکر و اندیشه و فضایل اخلاقی از جمله برنامه‌های انجام شده و یا در دست اقدام است.»


مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه‌آزاد اسلامی گفت: «با تکمیل و تفکیک تشکل‌های انتخابات‌دار از تشکل‌های فاقد انتخابات گام بسیار مهمی در قانونمند کردن تشکل‌ها برداشته شد. در حال حاضر به تشکل‌های فاقد انتخابات نه تنها یارانه تعلق نمی‌گیرد بلکه اجازه برگزاری مراسم نیز به تبع آن نخواهند داشت.»


او همچنین به اقدامات انجام شده در نشریات تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: «کسب بیش از 10 مقام برتر از سوی تشکل‌های دانشجویی در جشنواره نشریات دانشجویی، تشکیل کمیسیون ارزیابی نشریات در دوره مدیریتی جدید با هدف پرداخت منصفانه یارانه به نشریات، تسهیل و تسریع روند چاپ و توزیع نشریات تشکل های دانشجویی و... از جمله این اقدامات است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته