دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1395 - 16:18

پیشنهاد جدید پوتین به اسد

طبق گزارش یک روزنامه روسی، رئیس‌جمهوری روسیه قرار است به‌زودی با همتای سوری خود دیدار و با او پیشنهادهایی را برای حل بحران سیاسی سوریه و نابودی داعش مطرح کند.
کد خبر : 148448

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری الدیار، پایگاه روسی ازوستیا نوشت: «ولادیمیر پوتین به‌زودی در مسکو میزبان بشار اسد خواهد بود. پوتین پیشتر از تفاهم با آمریکا بر سر حل بحران سوریه و هماهنگی با ترکیه و ایران خبر داده بود.»


این پایگاه روسی، زمان دیدار رهبران روسیه و سوریه را بعد از آغاز به کار رسمی دولت دونالد ترامپ در 20 ژانویه (1 بهمن) عنوان کرد.


پوتین قرار است در این دیدار با اسد درباره لزوم اجرای اصلاحات دموکراتیک در سوریه، مشارکت معارضان در حکومت مشترک و آغاز فوری مذاکرات میان نظام سوریه و شورشیان مسلح با نظارت مسکو و واشنگتن و با مشارکت ایران و ترکیه رایزنی کند. هدف از این رایزنی، تلاش برای حل نهایی بحران سیاسی سوریه عنوان شده است.


طبق ادعای این پایگاه روسی، پوتین قرار است به‌طور آشکارا به اسد بگوید که بدون اصلاحات در سوریه و مشارکت معارضان، روسیه نمی‌تواند از سوریه در جنگ آینده حمایت کند.


ازوستیا نوشت: «اگر اسد به توافق با پوتین پایبند باشد، روسیه با همکاری و همراهی آمریکا، ترکیه و ایران، مواضع داعش و جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) را ظرف مدت 24 ساعت بمباران می‌کنند و این گروه‌های تروریستی را به طور کامل شکست می‌دهند. این فرایند، مستلزم مشارکت فعال معارضان در تصمیم‌گیری‌های نظام سوریه است. همچنین انتخابات پارلمان سوریه باید مجددا و با حضور نمایندگان معارضان و تحت نظارت ناظرانی از سازمان ملل متحد، ایران، آمریکا، روسیه، ترکیه و اتحادیه اروپا و در سایه آتش‌بس جامع، برگزار شود.»


این منبع افزود:‌ «پوتین به اسد خواهد گفت که اگر رئیس‌جمهوری سوریه پایبند به راه‌حل پیشنهادی روسیه و ایران باشد، روسیه قادر است با ارتش و نیروی هوایی خود، کار جبهه‌النصره و داعش را یکسره کند و با موشک‌های دوربرد خود که از دریای سیاه پرتاب می‌شوند، مراکز اصلی داعش را هدف قرار دهند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته