دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاشیه‌های مراسم تقدیر رییس دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان مدال‌آوران

همه آنچه در دیدار ستارگان ورزش ایران با میرزاده گذشت/ سوریان، حدادی، سلیمی، روزبهانی و ... چه گفتند؟

مراسم تقدیر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که موفق به کسب مدال در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اینچئون شده بودند در حالی امروز برگزار شد که این ورزشکاران در فضایی صمیمی درددل‌های خود را با رئیس دانشگاه آزاد و معاونت ورزش این دانشگاه در میان گذاشتند.
کد خبر : 1484

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، مراسم تقدیر از دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی در بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی اینچئون بعد از ظهر در دفتر دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر محمد دادکان معاون تربیت بدنی دانشگاه و عبدالعظیم عزیزخانی مدیر عامل باشگاه دانشگاه آزاد برگزار شد.


در این مراسم که نزدیک به ۵۰ مدال‌آور بازی‌های آسیایی و ۳۰ مدال‌آور پارا آسیایی حضور داشتند، از زحمات این ورزشکاران و افتخار آفرینی آن‌ها تقدیر به عمل آمد.


در آغاز این مراسم پس از سخنرانی محمد دادکان که در سخنانش دانشجویان قهرمان را مایه افتخار دانشگاه آزاد اسلامی دانست، برخی ورزشکاران نقطه نظرات و خواسته‌های خود را با رئیس و معاون ورزش دانشگاه آزاد در میان گذاشتند.


بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری ایران که موفق به کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی شده است، نخستین دانشجوی ورزشکار دانشگاه آزادی بود که نقطه نظرات خود را در میانگذاشت.


وی با اشاره به اینکه بالا رفتن سطح علمی ورزشکاران سبب موفقیت هر چه بیشتر آن‌ها خواهد شد گفت: خوشخبتانه دانشگاه آزاد همواره از قهرمانان ورزشی‌اش حمایت کرده است. آنچه حائز اهمیت است و فکر می‌کنم خواسته اکثر دانشجویان ورزشکار باشد این است که تسهیلاتی فراهم شود تا ورزشکاران بتوانند در شرایط بهتر و آسان‌تری وارد مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری شوند؛ این موضوع بدون شک انگیزه مضاعفی را برای ورزشکاران پدید خواهد آورد.





سیامند رحمان، قهرمان پارا المپیکی وزنه برداری ایران هم ضمن تایید صحبت‌های بهداد سلیمی یادآور شد: اینکه امروزه ورزشکاران تا حدود زیادی به تحصیل راغب شده‌اند نکته قابل توجهی است و امیدوارم حمایت‌های دانشگاه آزاد از قهرمانان ادامه دار باشد.


وی با بیان اینکه تنها بخش کوچکی از مدال آوران بازی‌های آسیایی ورزشکار حرفه‌ای هستند و از ورزش درآمد بالایی دارند گفت: تعداد زیادی از ورزشکاران از نظر معیشتی به خصوص برای پرداخت شهریه دانشگاه خود با مشکل مواجه هستند.


قهرمان طلایی بازی‌های پارا آسیایی ادامه داد: اطمینان دارم که مجموعه دانشگاه آزاد قطعا شرایطی فراهم خواهد کرد که هیچ یک از ورزشکاران برای پرداخت شهریه خود دچار مشکل نشوند.


در ادامه این مراسم احسان روزبهانی کسب کننده اولین صحنه المپیک ریو برای ایران که صبح امروز از مسابقات لیگ حرفه‌ای بوکس ایتالیا به ایران بازگشته بود، گفت: هر چند که مصدومیت شدیدی از ناحیه بینی دارم اما بسیار علاقه‌مند بودم که در این مراسم شرکت کنم. همچنین امیدوارم بتوانم در مسابقات المپیک ریو نماینده شایسته‌ای برای کشور عزیزم باشم.





حمید سوریان قهرمان کشتی ایران از دیگر ورزشکارانی بود که در خصوص معضلات دانشجویان ورزشکار صحبت کرد.


وی گفت: خبر دارم که بسیاری از ورزشکاران دانشجو در پرداخت شهریه دچار مشکل هستند. اگر دانشگاه آزاد بتواند تسهیلاتی فراهم کند که دانشجویان مدال آور بین المللی به طور کامل از پرداخت شهریه معاف شوند شرایط بهتر خواهد شد.


سوریان اضافه کرد: اگر چنین شرایطی فراهم شود ورزشکاران با آسودگی خیال بیشتری درس می‌خوانند و راندمان بالاتری خواهند داشت.


در ادامه احسان حدادی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه در این مراسم حضور دارد خاطرنشان کرد: اینکه کسب مدال و افتخار آفرینی ما دانشجویان قهرمان از نگاه مسئولان دانشگاه آزاد دور نمانده بسیار خوب است. بدون شک تحصیل در مقاطع بالا سطح ورزشکاران را ارتقاء خواهد داد. ورزشکارانی که تحصیلات عالی داشته باشند می‌توانند در آینده مدیران ورزشی موفق و یا مربیانی با سطح بالا شوند که به بهبود وضعیت ورزش کمک خواهد کرد.





همچنین سونیا گماری از دکتر میرزاده خواست تا رشته قایقرانی که چندسالی است به عنوان رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد حذف شده است، مجددا احیا شود تا آن دسته از دانشجویانی که در این رشته قهرمان هستند بتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند. دکتر دادکان نیز با تاکید بر اینکه رشته قایقرانی در دوره ما حذف نشده است اما برای راه‌اندازی آن پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.


در پایان این جلسه مراسم تقدیر از مدال آوران برگزار شد و دکتر میرزاده و محمد دادکان با اهداء لوح تقدیر از دانشجویان افتخار آفرین دانشگاه آزاد قدردانی کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته