دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده وزیر علوم در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

مدیریت آموزش عالی کشور نیازمند تحول است/ به موسسات غیرانتفاعی دیگر مجوزی داده نمی‌شود و باید استانداردهای خود را اعلام کنند

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با یادآوری توسعه کمی و یک‌باره دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور احتمالا برای زمین زدن دانشگاه آزاد اسلامی، مدیریت آموزش عالی را نیازمند تحول دانست.
کد خبر : 148365

دکتر داوود احمدی دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: «دانشگاه‌های غیرانتفاعی و حتی پیام‌نور زمانی که راه‌اندازی شدند یا توسعه کمی پیدا کردند، احتمالا برای زمین‌ زدن دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شدند.»


احمدی با بیان اینکه این دانشگاه‌ها را وزارت علوم زیر نظارت خود گرفته است و تعداد آنها رو به کاهش است، تاکید کرد: اولا دیگر مجوزی به این دانشگاه‌ها داده نمی‌شود و ثانیا باید استانداردهای خود را اعلام کنند.»


او افزود: «من فکر می‌کنم تا دو سال دیگر تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها کم شود.»


نماینده وزیر علوم در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی خدماتی را ارائه داده است. در همه جای دنیا دولت باید به دانشجویان دکتری کمک کند، شاید هم این حرف من را کسی نپسندد، اما دانشگاه آزاد اسلامی همه‌ هزینه‌هایش را خود تامین می‌کند.»


احمدی گفت: «شاخص‌های دانشگاه آزاد اسلامی خوب است. به اعتقاد من، مدیریت آموزش عالی کشور یک تحول می‌خواهد. در دهه 60 زیر فشار بودیم و آمدیم دانشگاه ساختن را به‌گونه‌ای شروع کردیم که اکنون بیش از 2500 دانشگاه داریم، اما در‌ حال‌ حاضر زمانی نیست که مدیران ما زیر فشار باشند. ما سیستمی آموزشی می‌خواهیم که مدیران آن در فشار نباشند و اگر هم فشاری باشد در کیفیت و در رقابت با دانشگاه‌های دیگر باشد نه در امور عادی.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته