دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیش‌نیازهای طرح خرید کالای ایرانی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی جزئیات طرح اختصاص یارانه به مردم برای خرید کالای ایرانی را تشریح کرد.
کد خبر : 14834

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره طرحی که چند روز پیش کلیات آن از سوی مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت،‌معدن و تجارت، اعلام شد توضیحاتی ارائه کرد. خسروتاج گفته بود وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال طرحی است که بر اساس آن بتوان با اختصاص یارانه به مردم، زمینه خرید کالای ایرانی را فراهم کرد.


طحان‌پور با بیان اینکه قرار است وام خرید کالاهای ایرانی به لوازم خانگی ایرانی تعلق بگیرد، گفت: اجرای این طرح بدون دخالت اتحادیه لوازم خانگی به هیچ وجه به نتیجه نخواهد رسید.


او ادامه داد: در نخستین ملاقات بعد از عید نوروز با خسروتاج، ایشان در مورد این طرح که به منظور حمایت از تولید ایرانی قرار است اجرا شود، صحبت کرد و من هم تاکید کردم که اجرای چنین طرحی بدون همکاری و دخالت اتحادیه لوازم خانگی امکان‌پذیر نیست.


طحان‌پور با بیان اینکه تجربه اجرای طرح کارت‌های میزان برای خرید کالای ایرانی در چند سال گذشته موفق نبود، اظهارکرد: وارد کردن ناهماهنگ نام تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی که کالای مرغوب تولید نمی‌کردند به فهرست عرضه‌کنندگان مشمول طرح میزان، موجب شد به جای کالای خانگی درجه یک، کالای درجه سوم به دست مشتری برسد که این امر موجب نارضایتی مردم و روگردانی آنها از طرح میزان شد.


وی ادامه داد: در بسیاری از موارد نیز مردم با تهیه پیش فاکتور خرید لوازم خانگی ایرانی، اقدام به دریافت پول از بانک‌ها و خرید لوازم خانگی خارجی کردند که این کار در واقع شلیک تیر خلاص به طرح میزان و حمایت از تولید وطنی بود.


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: اجرای طرح جدید اعطای وام برای خرید لوازم خانگی ایرانی باید با مطالعه کارشناسی و ارائه اسامی تولیدکنندگانی باشد که صدرصد کالای با کیفیت تولید می‌کنند.


به گفته طحان‌پور، اساسی‌ترین مولفه دستیابی به موفقیت در اجرای طرح جدید خرید لوازم خانگی، مشمول کردن تولیدکنندگان و کارخانجاتی است که بر اساس نظر کارشناسان بی‌طرف، کالای مرغوب تولید می‌کنند، چرا که آنها اسحقاق دریافت یارانه‌های دولتی به منظور حمایت از تولید وطنی را دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته