دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1395 - 17:01
در پنجمین جلسه کمیته شیمی‌دانان باشگاه پژوهشگران

کریم زارع: لزوم جهانی‌شدن باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در افق 1414

پنجمین جلسه کمیته شیمی‌دانان ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به حضور دکتر کریم زارع، ریاست باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و رئیس کمیته و با حضور سایر اعضا برگزار شد.
کد خبر : 148304

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این جلسه کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان از هدایت و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان اقتصاد‌محور باشگاه خبر داد و گفت: «خوشبختانه برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان که موسسان آنها همه عضو فعال این باشگاه هستند، آماده فروش محصولات تجاری‌سازی شده خود هستند.»


زارع با معرفی مقاله‌ای با عنوان "نانوتکنولوژی" به دیدگاه خود و دانشمندان درباره علم نانو تکنولوژی و کاربردهای آن اشاره کرد. او هدف اساسی این کمیته را تبدیل ایده به فرآورده و کارآفرینی دانست و گفت: «این کارگروه‌ها باید هفته‌ای یک بار تشکیل شوند و خروجی آنها باید از سوی دبیر کارگروه‌ها به ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران و نخبگان ارائه شود.»


رئیس کمیته شیمی‌دانان باشگاه بر لزوم جهانی‌شدن باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و برنامه‌های راهبردی باشگاه در افق 1414 تاکید کرد. او درباره شهر بین‌المللی دانائی و فناوری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بر مبنای 14 محور توضیحاتی ارائه کرد و از اعضای حاضر خواست تا در این زمینه پیشنهادات خود را مطرح کنند تا باشگاه بتواند رسالت خود را در سال اقدام و عمل به مرحله اجرا درآورد.


او ابراز امیدواری کرد که نتایج و خروجی‌های این جلسات و کارگروه‌ها در تحقق اهداف والای دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بر مبنای اقدام و عمل برای ارتباط با صنعت که همانا ایجاد تحول اساسی بر محور اقتصاد مقاومتی است، کمک قابل توجهی باشد.


در ادامه هر یک از اعضای کمیته پیشنهاداتی سازنده و موثر درباره تشکیل کارگروه‌های تخصصی در باشگاه، افزایش تولید محصولات دانش‌بنیان و رویکردهای نو و کارآمد مطرح کردند.


در پایان این جلسه مقرر شد مسئول هماهنگی کارگروه‌های چهارده‌گانه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، گزارش هفتگی را به ریاست این باشگاه ارائه دهد و همه اعضا برای مفصل‌شدن باشگاه برای دانشگاه، صنعت و خدمات تلاش کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته