دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1395 - 12:13
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

پیش‌بینی امکان واگذاری 10 درصدی خدمات آموزشی در لایحه بودجه 96

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: تبصره‌ای در بودجه ۹۶ گنجانده‌ایم که طبق آن آموزش و پرورش می‌تواند ۱۰ درصد از خدمات آموزشی را به بخش خصوصی محول کند.
کد خبر : 148287

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فخرالدین دانش آشتیانی در دیدار اعضای شورای مرکزی هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: رویکرد من حمایت همه جانبه از مدارس و مراکز غیردولتی است، زیرا آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشد، بنابراین از کسانی که در فرآیند تعلیم و تربیت گام برمی‌دارند استقبال می‌کنم.


دانش آشتیانی تصریح کرد: علاقه به همکاری با آموزش و پرورش در کشور ما، بیشتر از سایر کشورهاست و مردم فهیم ایران حاضرند رفاه خود را کاهش دهند و در عوض به تعلیم و تعلم بپردازند.


وزیر آموزش و پروش خاطرنشان کرد: کسی که در بخش مراکز و مدارس غیر دولتی سرمایه گذاری می‌کند حتی اگر قصد سودآوری هم داشته باشد با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به جامعه، کار بسیار ارزشمند و خداپسندانه را انجام داده است.


وی افزود: تنها عشق به تعلیم و تربیت است که باعث شده برخی از افراد در این مراکز و مدارس هزینه کنند وگرنه افراد می‌توانستند این سرمایه گذاری را در جاهایی انجام دهندکه سود بیشتری عایدشان شود.


وزیر آموزش و پرورش گفت: وجود برخی نگاه‌ها به مراکز و مدارس غیردولتی باعث شده تا در برخی جا‌ها همکاری مناسبی صورت نگیرد که این امر نیازمند تغییر نگاه و توجیه افراد مخالف است.


دانش آشتیانی تقویت مدارس و مراکز غیردولتی را از رویکردهای خود دانست و افزود: تبصره‌ای در بودجه ۹۶ گنجانده‌ایم که طبق آن آموزش و پرورش می‌تواند۱۰ درصد از خدمات آموزشی را به بخش خصوصی محول کند.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در اجرای رویکردهای جدید آموزش و پرورش مدارس و مراکز غیردولتی پیشرو و الگو باشند و موضوع آموزش مهارت‌های زندگی در این مدارس و مراکز پیگیری شود.


دانش آشتیانی طرح خرید خدمات آموزشی را از طرح‌های بسیار خوب و موفق دانست و افزود: مدارس و مراکز غیردولتی باید تلاش کنند در مناطق محروم و دور افتاده به صورت تجمیعی دانش آموزان را پوشش دهد.


وی درخصوص مراکز علمی آزاد گفت: بحث‌هایی خواهیم داشت تا در آینده بتوانیم در چارچوب قانون از این مراکز در بخش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته