دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1395 - 11:48
همراه با شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی/ 2

معیار دانش پارس؛ انجام آزمون‌های تجزیه دستگاهی پیشرفته برای نخستین‌بار در دانشگاه‌های کشور

شرکت دانش‌بنیان «معیار دانش پارس» از نیمه دوم سال 95 در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مستقر شده و نخستین و تنها آزمایشگاه مرجع و همکار برای انجام آزمون‌های تجزیه دستگاهی پیشرفته بر روی فرآورده‌های مختلف در بین دانشگاه‌های کشور است.
کد خبر : 148251

به گزارش خبرنگار گروه واحدهای دانشگاه آزاد خبرگزاری آنا، شرکت معیار دانش پارس شهریور 1392 با مشارکت 30 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در این واحد مستقر و اساس‌نامه آن تهیه شد. این شرکت با فعالیت در چهار حوزه تخصصی آزمایشگاهی، آموزشی، تولید مواد مرجع و مشاوره و استانداردسازی کار خود را آغاز کرد.


این شرکت دانش‌بنیان که از نیمه دوم امسال در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مستقر شده است، نخستین و تنها آزمایشگاه مرجع و همکار برای انجام آزمون‌های تجزیه دستگاهی پیشرفته بر روی فرآورده‌های مختلف در استان اصفهان و بین دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی بوده و تاکنون 40 استاندارد (روش‌های آزمون و آیین‌های استاندارد) برای کشور تدوین کرده است.



شرکت معیار دانش پارس تاکنون موفق به اخذ مجوز از سازمان استاندارد، مرکز تائید صلاحیت ملی ایران (NACI)، سازمان غذا و دارو، سازمان دامپزشکی، سازمان محیط زیست، سازمان بهداشت حرفه‌ای و دارای مجوز دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است.


ارائه مشاوره به‌منظور استقرار سیستیم‌های مدیریت کیفیت در آزمایشگاه‌ها و مراکز تست و آزمون و مراکز بازرسی (ISO/IEC 17025)، مشاوره برای استقرار سیستم مدیریت ایمنی موادغذایی (ISO 22000)، مشاوره برای استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی (ISO 14000)، مشاوره در زمینه استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (ISO 18000)، مشاوره به‌منظور استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت و سیستم مدیریت یکپارچه (‌ISO 9001, IMS)، ارائه مشاوره برای استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت در بازرسی فنی و بازرسی جوش (ISO 17020) و مشاوره برای استقرار سیستم مدیریت انرژی (ISO 50001) از جمله خدمات این شرکت در حوزه مشاوره است.



برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز صنایع و کارخانجات از دیگر خدماتی است که از سوی شرکت معیار دانش پارس با مجوز رسمی از سازمان ملی استاندارد با رتبه اول ارائه می‌شود که فارغ‌التحصیلان و کارشناسان مشغول به کار در صنایع، دامپزشکی و شرکت‌های مربوط به حوزه غذا و دارو برای گذراندن دوره‌های تخصصی‌شان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کرده و مدرک معتبر پایان دوره بگیرند.



ساخت و تولید مواد مرجع گواهی شده (CRM) هم از دیگر فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است که بر اساس «ایزو گاید 34» این مواد وارد و با دانش فنی ترکیب می‌شود.


به گفته دکتر مهدی نبی رئیس هیات مدیره و مدیر ارشد آزمایشگاه شرکت معیار دانش پارس، این شرکت تلاش دارد که پس از اخذ مجوز از شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز ملی تائید صلاحیت ایران این مواد را در کشور توزیع کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته