دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

احسان روزبهانی: مرا به حال خودم رها کرده‌اند/ مظاهری هم بازیچه فدراسیون بوکس شده است

تنها نماینده بوکس ایران در المپیک ٢٠١٦ که با ناکامی این رقابت‌ها را ترک کرد و بعد از آن هم با فدراسیون درگیر شد، این روزها تمرینات خود را به صورت شخصی دنبال می‌کند و از تیم‌ملی دور مانده است. این بوکسور ٢٨ ساله که سابقه حضور در ٢ دوره المپیک را دارد، ناامید نشده و به تمرینات خود ادامه می‌دهد،‌ اگرچه بعید به نظر می‌رسد به این سادگی اختلاف به وجود آمده میان روزبهانی و مدیران فدراسیون بوکس حل شود.
کد خبر : 148227

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با احسان روزبهانی درباره وضعیتش می‌خوانید:


از وضع خودت بگو و این‌که تمریناتت را دنبال می‌کنی یا خیر؟
درست است که فدراسیون مرا اخراج کرده است اما من همچنان تمرین می‌کنم. تمرین نکنم، چه کار کنم؟ شغل من بوکس است و نمی‌توانم به سراغ کار دیگری بروم.
همچنان زیر نظر اکبر احدی تمرین می‌کنی؟
من صبح زیر نظر بهرامی‌نژاد مربی بدنسازم تمرین می‌کنم و فعلا اکبر احدی همراهم نیست. احدی مربی من بوده اما فعلا کمی سرش شلوغ است و تمرینات فنی‌ام را بیشتر به صورت شخصی دنبال می‌کنم.
اولین برنامه‌ات برای بازگشت به رینگ چیست؟
فعلا که تصمیم خاصی نگرفتم. یک وزن بالاتر آمدم و باید ابتدا خودم را آماده و سپس به مسابقه فکر کنم. در ضمن وضعیتم خیلی هم مشخص نیست.
آمادگی خودت نسبت به گذشته در چه سطحی است؟
خدا را شکر وضعیتم نسبت به چند ماه قبل خیلی خوب است. تمریناتم را با انگیزه ادامه می‌دهم تا به اوج آمادگی برگردم.
در سال‌های اخیر به مسابقات بوکس حرفه‌ای جهان رسیده بودی، تکلیف آن رقابت‌ها چه شد؟
متاسفانه مسابقات حرفه‌ای برگزار نمی‌شود. گفته‌اند بودجه نداریم اما خودم هم به این موضوع شک کردم. بعید می‌دانم که مسابقاتی در آن سطح، بودجه نداشته باشد چون استقبال خیلی خوبی از بوکس حرفه‌ای می‌شد و اسپانسرهای زیادی از این رقابت‌ها حمایت می‌کردند. احتمالا عدم برگزاری لیگ حرفه‌ای بوکس دلیل دیگری دارد اما من از آن بی‌اطلاعم. امیدوارم‌سال آینده دوباره این رقابت‌ها برگزار شود.
به نظر می‌رسد همچنان رابطه‌ات با فدراسیون تیره است.
از سوی فدراسیون هیچ تماسی با من گرفته نشده است و خبری از آنها ندارم. همان‌طور که گفتم مرا از تیم‌ملی اخراج کرده‌اند و به حال خودم رها شده‌ام.
یک مربی کوبایی اخیرا هدایت تیم‌ملی را برعهده گرفته، با این مربی صحبتی نکردی؟
مربی کوبایی را چند روز قبل در آکادمی دیدم و خیلی خوب از من استقبال کرد و گفت من مسابقات تو را دیده‌ام و نحوه مبارزه ات را می‌پسندم. حتی این مربی از من پرسید که چرا در تمرینات تیم‌ملی حاضر نمی‌شوی که من به مترجم او گفتم که بگوید مرا از تیم‌ملی اخراج کرده‌اند اما متاسفانه آن آقای مترجم صحبت من را ترجمه نکرد و گفت بعدا به او می‌گوید! به‌هرحال آن مترجم هم زیر نظرفدراسیون کار می‌کند و احتمالا به او هشدار داده بودند که درباره من چیزی به مربی کوبایی نگوید. اتفاق عجیبی بود و نمی‌دانستم باید چه کار کنم. متاسفانه این مربی انگلیسی هم بلد نبود و به زبان خودشان صحبت می‌کرد وگرنه حداقل خودم می‌توانستم با او صحبت کنم.
فکر نمی‌کنی با این شرایط یک بوکسور که هزینه زیادی برای او شده، از دست می‌رود؟
فدراسیون که برای من سرمایه‌گذاری نکرده بود اما واقعا حیف است. فعلا هیچ ارتباطی با فدراسیون ندارم و تکلیفم مشخص نیست. دیگر چه کاری از دست من برمی‌آید؟
اخیرا علی مظاهری که هم‌تیمی خودت بود، مربی تیم‌ملی شده و در مصاحبه‌ای که با ما داشت گفت روزبهانی تافته جدا بافته نیست؟
دیگر هر کسی بخواهد با فدراسیون کار کند، باید مثل آنها باشد. مظاهری هم مجبور است مثل فدراسیون با من بد باشد چون آنها مرا دشمن خودشان می‌دانند. از علی انتظار خاصی ندارم؛ چون او هم یک بازیچه است و کار خاصی نمی‌تواند انجام دهد.
تصمیم نداری که برای خروج از این وضع با وزیر ورزش یا رئیس کمیته ملی المپیک صحبت کنی؟
بروم به‌هاشمی و سلطانی‌فر چه بگویم؟ لطف مردم است که همیشه مرا حمایت کردند و در فضای مجازی و کوچه و خیابان لطفشان را به من نشان می‌دهند. باید دنبال راه‌حلی باشم اما فعلا تنها راهم تمرین کردن است. من دیگر نمی‌دانم چه بگویم. انشاءالله که تمام این اتفاقات خیر است.
الان هزینه‌های تمریناتی که برگزار می‌کنی، پای خودت است؟
بله، همین‌طور است. به‌هرحال تمام افرادی که ورزش حرفه‌ای کرده‌اند، می‌دانند که هر روز تمرین کردن و رسیدن به آمادگی مطلوب علاوه بر زحمات زیادی که دارد، چقدر هم نیازمند هزینه است. امیدوارم هر چه زودتر از این بلاتکلیفی بیرون بیایم.
بعد از گذشت ٥ ماه از المپیک توانستی خاطرات تلخ برزیل را فراموش کنی؟
به هیچ عنوان خاطرات تلخ از ذهنم نمی‌رود. من هنوز حتی حسرت المپیک لندن را هم می‌خورم که می‌توانستم در آن مدال بگیرم، دیگر چه برسد به المپیک ریو که به قول شما ٥ ماه از آن گذشته است. فعلا که همه چیز روی هوا است و نمی‌توانم درباره آینده صحبتی کنم. اگر الان هم تمرین می‌کنم و تلاشم را ادامه می‌دهم، فقط به خاطر مردم است وگرنه انگیزه دیگری برای من باقی نگذاشته‌اند. به‌هرحال تقدیر من هم اینطور بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته