تولید فضای امن بومی با شبکههای اجتماعی دانشآموزی
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه هوشمندسازی مدارس دارای ابعاد مختلفی است، اظهار کرد: در چند سال اخیر تنها شاهد تغییر تابلوی مدارس هوشمند بودیم در حالی که خبری از مدل مفهومی هوشمندی که تمام ارکان را دربرگیرد، نبود.
به گفته وی توسعه و تجهیز فناوری اطلاعات باید با یک مدل مفهومی مشخصی در راستای اهداف کلان کشور اتفاق افتد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توسعه نباید منجر به آسیب اهداف اصلی تعلیم و تربیت شود، تصریح کرد: به عنوان مثال در اهداف تعلیم و تربیت شکل گیری هویت فردی، گروهی و ملی برای آموزش و پرورش مهم است و اگر قرار باشد حضور در این فضاها منجر به تضعیف اهداف اصلی شود به طور قطع با مشکل مواجه میشویم.
زرافشان با اشاره به اینکه یکی از بندهای تفاهمنامه آموزش و پرورش با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه پیوست فرهنگی است، بیان کرد: سرعت توسعه شبکههای اجتماعی به قدری است که تنها میتوانیم با اقدام هوشمندانهای همچون تهیه پیوست فرهنگی دانش آموزان را مجهز و وارد این فضا کنیم.
وی با اشاره به ایجاد برنامهای با عنوان تولید محتوا در شبکههای اجتماعی گفت: در سالهای گذشته جشنوارههای تولید محتوا را برگزار میکردیم، متاسفانه در چند سال اخیر اکثر این جشنوارهها تعطیل شدند اما امیدواریم با امضای این تفاهم نامه شاهد راهاندازی مجدد این جشنوارهها باشیم تا دانش آموزان بتوانند دستاوردهای تولیدی خود را در این عرصه به نمایش بگذارند.
زرافشان با تاکید بر ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزی خاطرنشان کرد: در تفاهمنامه اخیر با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بنا بر آن شد با ایجاد این شبکهها تولیدات دانش آموزان به اشتراک گذاشته شود تا بدین وسیله بتوان یک فضای امن بومی تولید کرد.
انتهای پیام/