دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1394 - 11:56
مدیرکل امور حقوقی و دعاوی سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد

سازمان تأمین اجتماعی دستگاه برتر در تعامل با دیوان عدالت اداری

مدیرکل امور حقوقی و دعاوی سازمان تأمین اجتماعی از معرفی این سازمان به عنوان دستگاه برتر در تعامل با دیوان عدالت اداری و کاهش شکایات از سوی دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: تعداد شکایات مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی در سال 93 نسبت به سال قبل از آن 20 درصد کاهش یافته است.
کد خبر : 14817

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عمران نعیمی گفت: در نشست سالانه مدیران حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور با رئیس دیوان عدالت اداری که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد، سازمان تأمین اجتماعی در بین 64 دستگاه کشور که دارای پرونده در دیوان عدالت اداری هستند به عنوان دستگاه برتر از نظر تعامل سازنده با این دیوان برگزیده و از عملکرد واحد حقوقی سازمان تقدیر شد.


وی افزود: دیوان عدالت اداری بر اساس معیارهایی چون ارسال به موقع لوایح دفاعیه، حضور در شعب دیوان، اجرای احکام دیوان، کیفیت لوایح دفاعیه و کاهش دعاوی دستگاه برتر را انتخاب کرده است و این امر موفقیتی برای سازمان تأمین اجتماعی در مسائل حقوقی محسوب می‌شود.


مدیرکل امور حقوقی و دعاوی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در طول 5 سال منتهی به سال 92 دعاوی و شکایات مرتبط با تأمین اجتماعی در دیوان عدالت همه ساله رشدی بین 20 تا 30 درصد داشته است، افزود: در سال 93 نه تنها این روند افزایشی دعاوی متوقف شد، بلکه شاهد کاهش 20 درصدی دعاوی مرتبط با تأمین اجتماعی هستیم.


نعیمی تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری و تلاش گسترده سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای دقیق قوانین و مقررات را از مهمترین دلایل کسب این موفقیت ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر تمامی بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی قبل از صدور به تأیید واحد حقوقی سازمان می‌رسد که این امر باعث پیشگیری از بسیاری مشکلات شده و عملکرد منطبق با قانون سازمان تأمین اجتماعی را تضمین می‌کند.


وی با اشاره به اینکه قانون‌گرایی به عنوان استراتژی مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی اعلام شده است، گفت: تأکید مدیریت عالی سازمان بر اجرای دقیق قانون و انجام به موقع تکالیف قانونی نیز از عوامل اثر گذار بر کاهش دعاوی و پرونده‌های مرتبط با تأمین اجتماعی در مراجع قضایی محسوب می‌شود.


به گفته نعیمی، صیانت از اموال سازمان تأمین اجتماعی که در واقع اموال بیمه شدگان و اموال عمومی است، نیز از مهمترین اولویت‌های این سازمان است و پرونده‌های مربوط به احقاق حقوق سازمان نیز در مراجع قانونی با جدیت دنبال می‌شود.


وی ادامه داد: دکتر الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در جلسه سالانه دستگاه‌های اجرایی با دیوان عدالت اداری از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در صیانت از حقوق و اموال عمومی تقدیر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته