دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مرحله نهایى جایزه مهرگان ادب

نامزدهای نهایی مهرگان ادب در بخش رمان معرفی شدند/ مدرس‌صادقی، کاتب و سناپور از ادامه رقابت بازماندند

دبیرخانه جایزه مهرگان اسامى هفت رمان راه یافته به آخرین مرحله جایزه مهرگان ادب را اعلام کرد.
کد خبر : 148135

به گزارش گروه فرهنگی آنا از دبیرخانه جایزه مهرگان، در پانزدهمین و شانزدهمین دوره جایزه مهرگان ادب ، ٤٠٣ عنوان کتاب چاپ اول شامل ١٩٧ رمان و ٢٠٦ مجموعه داستان کوتاه که در سال‌هاى ٩٣ و ١٣٩٢ منتشر شده مورد بررسى هیأت داوران قرار گرفته است، دربخش بهترین رمان فارسى، از میان پانزده رمان راه یافته به مرحله نهایى که اسامى آن‌ها در مهرماه اعلام شده بود پس از چندین جلسه بحث وگفتگو، هیأت داوران اسامى هفت رمان راه یافته به آخرین مرحله را به این شرح اعلام کرد:


نامزدهاى نهایى بهترین رمان، نوولت و داستان بلند (به نظم الفبایى نام کتاب ها):


١- پایان خوش ناتمام؛ کاوه میرعباسى؛ نشر ثالث
٢- چیدن باد؛ محمد قاسم زاده؛ نشر قطره (رمان دو جلدى)
٣- خط چهار مترو؛ لیلى فرهادپور؛ نشر ثالث
٤- خوف؛ شیوا ارسطویى؛ نشر روزنه
٥- ساعت ویرانى؛آرام روانشاد؛ نشر مروارید
٦- کاشف رویا؛ جمشید ملک پور؛ نشر افراز
٧-کافور پوش؛ عالیه عطایى؛ نشر ققنوس


با این حساب «ابن الوقت» یوسف انصاری؛ نشر روزنه، «این خانه پلاک ندارد» فرزانه کرم‌پور، لادن نیک‌نام؛ نشر ققنوس، «بی‌ترسی» محمدرضا کاتب؛ نشر ثالث، «ترکیب‌بندی در سرخ» مهام میقانی؛ نشر چشمه، «دود» حسین سناپور؛ نشر چشم، «روضه نوح» حسن محمودی؛ نشر ثالث، «روزنامه‌نویس» جعفر مدرس صادقی؛ نشر مرکز و «من و اتاق‌های زیر شیروانی» طاهره علوی؛ نشر هیلا از راه‌یابی به مرحله نهایی جایزه مهرگان ادب بازماندند.


جواد اسحاقیان، علیرضا سیف الدینى و مهدى غبرایى داورى مرحله نهایى این دوره جایزه مهرگان ادب را در دو بخش رمان و مجموعه داستان به عهده داشته اند، انتخاب آثار در مرحله مقدماتى نیز به عهده محبوبه میرقدیرى، سودابه سلگى و دبیرخانه جایزه مهرگان ادب بوده است.


اسامى چهارده نامزد نهایى جایزه مهرگان ادب در بخش بهترین مجموعه داستان نیز در اول دى ماه اعلام شده و داوران درآخرین مرحله در حال انتخاب هفت مجموعه داستان برگزیده مهرگان هستند. اسامى نهایى تا هفته آینده اعلام مى شود. همزمان کار گردآورى رمان ها و مجموعه داستان ها براى دوره هاى هفدهم و هجدهم جایزه مهرگان ادب ( آثار چاپ اول سال هاى ٩٥ و ١٣٩٤) شروع شده و تا پایان اردیبهشت ١٣٩٦ ادامه خواهد داشت.


نویسندگان و ناشرانى که کتاب هاى خود را براى دبیرخانه جایزه مهرگان ارسال مى کنند لازم است پس از ارسال، از طریق ایمیل جایزه مهرگان از وصول کتاب ها مطلع شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته