دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1394 - 11:57
در گفت‌وگو با آنا

میرمحمدی: اگر مخاطب وزیرکشور مجلس بود، رحمانی فضلی عقب‌نشینی کرد/ هر جا پول باشد، قدرت هم مطرح است

یک نماینده مجلس گفت: من مصاحبه‌های وزیر کشور را درباره پول‌های کثیف ندیده‌ام؛ اگر مخاطب وی مجلس و مشخصا انتخابات مجلس بوده، واکنش امروز و عذرخواهی او نوعی عقب‌نشینی بود.
کد خبر : 14807

سید محمدحسین میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سؤال که «آیا توضیحات وزیر کشور از استفاده از پول‌های کثیف در سیاست را نوعی عقب‌نشینی وزیر در این زمینه ارزیابی‌ می‌کنید؟» اظهار کرد: وزیر کشور گفت که این موضوع را مطرح نکردم؛ بلکه نسبت به آینده هشدار دادم. این حرف درستی است، ما باید از همه انتخابات‌ها و واردشدگان به آن مراقبت کنیم. نظام ما نظام اسلامی است؛ در این نظام افراد نمی‌توانند برای دستیابی به اهدافشان دست به هر اقدامی بزنند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید برای ورود به انتخابات چارچوبی مشخص شود و بر اساس آن هر کس تخطی کرد با او برخورد شود. پیشنهاد وزیر برای شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابات پیشنهاد درستی است. دولت اگر لایحه بیاورد مجلس کمک می‌کند، اگر نیاز باشد نمایندگان در این زمینه طرح بدهند.


میرمحمدی اضافه کرد: ما نیازمند این هستیم خودمان را به مردم معرفی کنیم اما نیازمند این نیستیم که به هر طریقی به قدرت برسیم؛ چون این با فلسفه و اعتقادات ما سازگار نیست. البته همه مسئولان باید نسبت به آنچه می‌گویند مراقب باشند چراکه ممکن است صحبت‌هایی صورت گیرد که تبعاتی داشته باشد.


وی در پاسخ به این سؤال که «مصادیقی که از سوی وزیر بیان شد، به نظر شما نشانی از ورود پول کثیف یه قدرت نیست؟» گفت: هر اتفاقی محتمل است. معمولا در جایی که پول جمع شود، رسیدن به قدرت هم مطرح می‌شود. این دو همیشه در هر زمانی زندگی و آبروی انسان‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد.


این نماینده مجلس تأکید کرد: پیشگیری از چنین اتفاقاتی واجب است، قبل از وقوع آنها دستگاه‌های نظارتی، مسئولان و رسانه‌ها باید پیشگیری کنند. اگر چنین باشد همواره روبه رشد خواهیم بود.


میرمحمدی درباره نحوه مدیریت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در جلسه علنی صبح امروز خاطرنشان کرد: این تلقی برای مجلس ایجاد شده بود که پول‌های کثیف در مجلس کنونی مورد استفاده قرار گرفته است و برخی از نمایندگان در مظان اتهام هستند که به دلیل این شائبه، آقای ابوترابی‌فرد سعی کردند به این موضوع بیشتر پرداخته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته