دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1395 - 16:09

نتانیاهو امروز بازجویی می‌شود

رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند پلیس قرار است امروز دوشنبه از نخست‌وزیر این رژیم به اتهام دریافت هدایای غیرقانونی از چند بازرگان، بازجویی کند.
کد خبر : 147862

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه خبر، رسانه‌های اسرائیل گزارش کردند: «گفته می‌شود ­بازرگانان اسرائیلی و خارجی نزدیک به بنیامین­ نتانیاهو هدایایی به ارزش بیش از ده‌ها هزار دلار به او­ داده‌اند، موضوعی که در صورت تأیید شدن می‌تواند به متهم شدن نتانیاهو به سوء استفاده از قدرت منجر شود.»


خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «سخنگویان پلیس و دفتر نخست‌وزیر اسرائیل از تأیید یا تکذیب این اخبار خودداری کرده‌اند.»


بنا بر اعلام رادیو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو پذیرفته است پلیس تا هر وقت که لازم باشد از او در محل اقامت رسمی‌اش در بیت‌المقدس بازجویی کند.


بنیامین نتانیاهو در پیام‌‌هایی در کاربری فیس‌بوک خود این اتهامات را رد و مخالفان سیاسی خود همچنین برخی رسانه‌ها را به تلاش برای سرنگون کردن وی­ نه از مسیر برگزاری انتخابات، بلکه با به راه انداختن کمپین علیه وی­، متهم کرد.


بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیست، پلیس از 8، 9 ماه پیش بازرسی‌هایی را مخفیانه درباره این پرونده انجام می‌دهد.


به‌گفته رسانه‌های صهیونیستی 3 هفته پیش، بازجویی از حدود 50 شاهد پیشرفت چشمگیری را در تحقیقات موجب شد.


پلیس بر مبنای محتویات پرونده،­ چراغ سبز آویشای ماندلبلیت، ­مشاور حقوقی نتانیاهو را که نقش دادستان کل را نیز ایفا می‌کند، برای بازجویی از نخست‌وزیر دریافت کرد.


ماه نوامبر (آبان) در پرونده‌ای دیگر، دادستان کل به پلیس دستور داد درباره ادعای تخلف‌های انجام شده از سوی فردی نزدیک به نتانیاهو در ماجرای خرید 3 زیر دریایی آلمانی از سوی اسرائیل تحقیق کند.


نخست‌وزیر اسرائیل از سوی دیگر اعتراف کرد از آرنو میمران، بازرگان فرانسوی که پیشتر به جرم کلاهبرداری 283 میلیون یورویی از مالیات بر کربن به 8 سال زندان محکوم شده بود، پول دریافت کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب