دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1395 - 16:12

امین‌زاده: برای تحقق سند حقوق شهروندی باید تعاملاتی میان قوه‌ مجریه و قضاییه شکل بگیرد

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی در همایش سراسری استانداران گفت: تمام تلاش خود را برای اجرای منشور حقوق شهروندی در تمام استان‌ها انجام خواهیم داد.
کد خبر : 147841

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، الهام امین‌زاده، با اعلام این مطلب اظهار کرد: هدف از این جلسه ارائه و بیان ایرادات، نظرات و پیشنهادات شما استانداران درباره اجرای سند حقوق شهروندی است.


وی ادامه داد: باید میان قوه مجریه و قضاییه تعاملات خوبی در تحقق سند حقوق شهروندی صورت بگیرد. از زمانی که منشور حقوق شهروندی رونمایی شد، بسیاری از افراد از نقاط مختلف کشور نظرات، انتقادات و پیشنهادات خودشان را در این‌باره برای ما ارسال کردند. برخی می‌گفتند این حقوق شهروندی مختص قوه‌ مجریه است، اما سؤال اینجاست که اگر ما در دادگاه‌ها یا دادگستری‌ها حضور پیدا کنیم، اما حقوق شهروندی‌ رعایت نشود چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. این حرف بسیار درستی است و باید قوای مجریه و قضائیه با یکدیگر تعاملاتی داشته باشند.


دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهوری در اجرای منشور حقوق شهروندی و تهیه لوایح مربوط به آن تأکیدات و دلسوزی‌های فراوانی داشته‌اند و ما تمام تلاش خود را برای تحقق سند حقوق شهروندی می‌کنیم.


به گزارش خبرنگار آنا، پیش از سخنان دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور شهروندی، استانداران و فرمانداران از موانع پیش‌رو در اجرای حقوق شهروندی در استان‌ها، نظرات، پیشنهادات خودشان را ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته