دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1395 - 16:07
سردار مهماندار به آنا خبر داد:

ساماندهی موتورسواران پایتخت/ برگزاری کارگروه ساماندهی موتورسواران تهرانی با مشارکت شهرداری

رئیس پلیس راهور تهران از برگزاری کارگروه ساماندهی موتور سواران تهرانی با مشارکت شهرداری تهران خبر داد و گفت: کاهش سهم کشته‌شدگان موتور سیکلت سوار در حوادث رانندگی و ارتقاء ایمنی تردد موضوعی است که در این کار گروه به آن نگاهی ویژه خواهیم داشت.
کد خبر : 147838

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی موتورسیکلت‌ها در پایتخت اظهار کرد: با هدف تبیین ابعاد و انضباط بخشی ترافیکی و ساماندهی وضعیت موتور سواران تهرانی و پاسخ به مطالبات و انتظارات مردمی از مسئولان مدیریت ترافیکی شهری در جهت رفع معضلات ترافیکی موتورسواران و ارتقاء امنیت و آرامش شهروندان تهرانی، کارگروه ساماندهی موتور سواران تهرانی با مشارکت شهرداری تهران برگزار شد.


مهماندار هدف نهایی از اجرای این طرح را انضباط بخشی به تردد موتورسواران برای حفظ آرامش و ایمنی شهروندان دانست و افزود: کاهش سهم کشته شدگان موتور سیکلت سوار در حوادث رانندگی و ارتقاء ایمنی تردد موضوعی است که در این کار گروه به آن نگاهی ویژه خواهیم داشت.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوارض اجتماعی و اقتصادی حاصل از تصادفات رانندگی به ویژه در حوزه موتورسیکلت که گاهی لطمات جبران‌ناپذیری را به پیکره خانواده‌ها وارد می‌کند باعث شده که در برخورد با تخلفات و رفتار‌های مخاطره‌آمیز موتورسواران که تعدادی از آنها سرپرست و نان‌آوران خانه‌ها هستند، ابتدا رویکردی همراه با آموزش و فرهنگ سازی و بدون برخورد پلیسی داشته باشیم و در نهایت با آن تعداد معدودی که کماکان بر تخلف و عدم رعایت قوانین مصر هستند برخوردی قانونی داشته باشیم.


به گفته مهماندار کار ساماندهی موتورسواران فرابخشی است و به طور قطع نیازمند همکاری و تعامل همه سازمان ها و نهادهای مسئول است.
وی از موتورسواران خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم رفتار مخاطره آمیز هنگام رانندگی و البته استفاده از کلاه ایمنی استاندارد حین رانندگی، ضمن حفظ سلامتی و آرامش خود و خانواده به نظم ترافیکی شهر نیز کمکی شایان کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته