دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1395 - 15:48
آخرین وضعیت اهدای خون در ایران اعلام شد

مراجعه حدود 2 میلیون نفر به مراکز اهدای خون در 9 ماه اول سال

سخنگوی سازمان انتقال خون آخرین آمار روند اهدای خون را به تفکیک گروه های خونی در 9 ماه امسال اعلام کرد.
کد خبر : 147827

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان انتقال خون کشور، بشیر حاجی بیگی ضمن اشاره به مراجعه یک میلیون و 990 هزار و 193 داوطلب به مراکز انتقال خون، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و 597 هزار و 896 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند و 311 هزار و 418 نفر اهداکننده بار اول بوده‌اند.


به گفته وی، 90 درصد افراد اهداکننده خون دارای گروه خون مثبت بودند که از میان آنها 34 درصد گروه خون O مثبت، 27 درصد A مثبت، 22 درصد B مثبت و هفت درصد نیز دارای گروه خونی AB مثبت بودند.


حاجی بیگی با بیان اینکه 90 درصد مردم کشور دارای گروه خون مثبت و تنها 10 درصد دارای گروه خون منفی هستند، افزود: از 10 درصد اهداکنندگان گروه خون منفی، چهار درصد دارای گروه خونی Oمنفی، سه درصد Aمنفی، دو درصد Bمنفی و تنها یک درصد دارای گروه خون AB منفی بودند.


سخنگوی سازمان انتقال خون همچنین اعلام کرد: متوسط شاخص اهدای خون بانوان در کشور 4/4 درصد است که نشان دهنده مشارکت اندک بانوان در این زمینه است. با این حال در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش، در استان‌های البرز، قزوین و کرمانشاه این شاخص بیشترین رشد را نشان می‌دهد. استان‌های لرستان با 9 درصد، مرکزی با 8درصد و سیستان و بلوچستان با 7درصد، بالاترین شاخص اهدای خون بانوان را در مدت یاد شده داشته‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته