دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توضیحات سیف درباره ابهامات گشایش اعتبارات اسنادی با دلار 3600 تومانی / افت قیمت ارز آزاد در روزهای آتی

رئیس کل بانک مرکزی درباره ابهامات بخشنامه گشایش اعتبارات اسنادی با دلار 3600 تومانی از سوی این بانک توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 147779

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، ولی‌الله سیف در میزگرد تخصصی ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک که صبح امروز در مرکز همایش‌های برح میلاد تهران آغاز به کار کرد، گفت: برخی رسانه ها درباره بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی برای گشایش اعتبارات اسنادی برداشت سوء داشتند که باید گفت افراد در لحظه گشایش اعتبار باید 10 درصد مبلغ ریالی را بر اساس نرخ 3 هزار و 600 تومانی دلار به صورت علی‌الحساب و پیش‌پرداخت به بانک گشایش‌دهنده اعتبار پرداخت کنند تا بتوانند در زمان مبادله اسناد وجه را تسویه کنند.


وی تصریح کرد: در این بخش دو نرخ مقایسه می‌شود که نرخ کم‌تر مبنای محاسبه قرار خواهد گرفت. به عبارتی یک نرخ همان قیمت دلار در بازار آزاد در روز گشایش اعتبار و نرخ دیگر قیمت دلار در بازار آزاد در روز مبادله اسناد است که هر یک کمتر باشد، مبنای تسویه قرار خواهد گرفت.


رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: بر این اساس حاشیه امنی برای واردکننده ایجاد می شود و هیچ زمان ارز از قیمتی که در زمان گشایش مبنای بازار بوده، بیشتر نخواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه در زمان بالا رفتن قیمت نرخ کم‌تر ثبت و بدین ترتیب دامنه ریسک برای واردکننده پوشش داده خواهد شد، خاطر نشان کرد: اکنون روند و سیر نزول قیمت ارز آغاز شده و فعالان اقتصادی می‌توانند از شرایط ثبات بهره‌مند شوند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته