دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1394 - 10:13
وکیل مدافع محیط‌بان دنا از برگزاری آخرین دادگاه غلامحسین خالدی خبر داد

حکم آزادی خالدی در دستان سازمان حفاظت محیط‌زیست

وکیل مدافع محیط‌بان خالدی گفت: با توجه به وضعیت کنونی پرونده محیط‌بان غلامحسین خالدی، اکنون تنها کمکی که می‌توان به وی کرد، پرداخت دیه مقتول است و سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور باید برای تامین مبلغ دیه به کمک خانواده خالدی بیاید.
کد خبر : 14770

فیض‌الله افشار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص آخرین وضعیت محیط‌بان خالدی که به اتهام قتل، 5 سال پیش به اعدام محکوم شد و تاکنون 5 بار پرونده‌اش مورد بازنگری قرار گرفته است، توضیح داد: روز گذشته(شنبه) دادگاه محیط‌بان «غلامحسین خالدی» دوباره تشکیل شد و انتظار می‌رفت طبق شواهدی که وجود دارد خالدی به قید وثیقه آزاد شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.


افشار گفت: اگر همان 5 سال پیش به ما می‌گفتند که مشکل این پرونده با پرداخت دیه حل می‌شود، هر طور شده بود پولی تهیه می‌کردیم تا خانواده خالدی این همه سال را بی‌یاور و بی‌سرپرست نماند.


وی یادآور شد که قضات پرونده این محیط‌بان رای به قتل شبه عمد داده‌اند زیرا او بر اساس قانون و با حکم دولت اسلحه در اختیار داشته و برای دفاع از محیط‌زیست کشور جنگیده است و بنابراین باید دیه از محل بیت‌المال پرداخت شود.


وکیل مدافع محیط‌بان خالدی گفت: در چنین شرایطی و با توجه به وضعیت مالی خانواده محیط‌بان خالدی، سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور باید به میدان بیاد تا بتوان مبلغ دیه را تامین و این محیط‌بان فداکار را که برای دفاع از محیط‌زیست کشورش در بند است نجات داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اعدام اولیای دم
ارسال نظر
قالیشویی ادیب