دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شروع سرد «مشهد 2017 »/ اولین روز رویداد بین‌المللی مشهد بدون هیچ برنامه

با وجود آنکه از مدت ها قبل مشخص بود از دوازدهم دی ماه (روز گذشته) و با آغاز سال 2017 میلادی، مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی خواهد شد، اما اولین روز آغاز این رویداد بین المللی دلگرم کننده نبود و به جز دو پیام تبریک از سوی فرماندار و شهردار مشهد، اتفاق قابل توجهی رخ نداد.
کد خبر : 147648

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از خراسان، با وجود اهمیت این رویداد، مسئولان ملی و استانی نسبت به آغاز آن واکنش در خور اشاره ای نشان ندادند و به جز پیام تبریک شهردار مشهد در شامگاه شنبه و پیام فرماندار مشهد که عصر دیروز روی پایگاه اطلاع رسانی استانداری قرار گرفت، دیگر مسئولان از جمله رئیس جمهور، وزیر ارشاد، استاندار و سایر مدیران و مسئولان ملی و استانی مرتبط به این رخداد مهم فرهنگی جهان اسلام، تا ساعت 18 روز گذشته به آغاز رویداد «مشهد2017» واکنشی نشان ندادند. البته بر اساس اعلام ستاد مشهد2017، امروز و با یک روز تاخیر از آغاز سال جدید میلادی، مشهد مقدس میزبان وزیر ارشاد خواهد بود و اجرای برنامه هایی با این موضوع از جمله تشرف مسئولان به حرم مطهر رضوی، رونمایی از المان شهری، نواختن زنگ مشهد2017 در مدرسه و برپایی مراسمی در دانشگاه فردوسی در دستور کار قرار دارد.


غفلت از ظرفیت رسانه ها

از سوی دیگر رویداد بین المللی مشهد در حالی از روز گذشته آغاز شد که تنها یک روزنامه سراسری و دو روزنامه استانی و برخی خبرگزاری های خراسان رضوی، به انتشار خبر آن پرداختند و عملکرد ضعیف ستاد اطلاع رسانی این رویداد و غفلت از ظرفیت رسانه ها نتوانست برای همراه کردن رسانه های سراسری گام محکمی بردارد. اگرچه ستاد اطلاع رسانی این رویداد از چند ماه قبل برای برگزاری همایش توجیهی مدیران مسئول روزنامه های سراسر کشور، مدیران شبکه های سراسری صدا و سیما و همچنین مدیران عامل خبرگزاری ها برنامه ریزی کرده بود و در این زمینه با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز رایزنی هایی شده بود، اما این همایش برگزار نشد و نتیجه اولیه آن، غفلت رسانه ها از شروع این رویداد بین المللی بود. اگرچه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی سوم مهرماه امسال از برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول رسانه‌های ملی ویژه رویداد مشهد ۲۰۱۷ در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهر ۹۵ خبر داده بود، این تاریخ چند مرتبه تغییر کرد و در نهایت هم با توجه به برگزاری نمایشگاه مطبوعات، لغو شد و فرصت برگزاری این نمایشگاه هم برای همراه کردن رسانه ها با رویداد مشهد2017 مورد استفاده مطلوب قرار نگرفت.

همایش رسانه ها 4 بهمن برگزار می شود

«کاظم دبیری» مسئول دبیرخانه ستاد «مشهد 2017، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در این باره می گوید: از امروز و با توجه به آغاز برنامه های مشهد 2017 از حرم مطهر رضوی و برگزاری چند برنامه نمادین و مهم با حضور وزیر ارشاد در مشهد، دیگر رسانه ها نیز این رویداد را مورد توجه قرار خواهند داد. وی درباره برگزار نشدن همایش توجیهی و هم اندیشی رسانه ها در مهرماه اظهار می کند: این همایش به دلایلی از جمله تغییر و تحولات در انتخاب وزیر ارشاد به تاخیر افتاد اما سوال ما این است که آیا اگر همایشی برگزار نشود رسانه ها باید از انجام وظیفه خود غفلت کنند؟

دبیری می افزاید: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، چهارم بهمن ماه همایش مدیران مسئول و خبرگزاری ها با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برگزار می شود و در آن همایش به اهدافی که مد نظر داشتیم، خواهیم رسید. به گفته او، در هفته جاری نیز نشستی با جمعی از مدیران و فعالان رسانه ای برگزار خواهد شد.


پیام تبریک فرماندار مشهد به مناسبت آغاز رویداد مشهد2017


بر اساس گزارش عصر دیروز پایگاه اطلاع رسانی استانداری، «محمد رحیم نوروزیان» معاون استاندار و فرماندار مشهد با صدور پیامی آغاز سال جدید میلادی و انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «بی تردید در این شرایط بیش از هرکس، ما مجاوران این بارگاه با عظمت مکلفیم تا ضمن معرفی ظرفیت ها و قابلیت های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این شهر مقدس، خود را متخلق به اخلاق رضوی و تبیین ارزش های دینی نموده و الگویی در جهان باشیم تا خشونت و خرافه، مجالی برای عرض اندام و بد نامی دین مقدس اسلام نیابد. قطعا با همدلی و همراهی هر چه بیشتر، این رخداد جهانی برای مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی، عرصه ای مناسب در معرفی چهره فرهنگی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز می باشد».


انتهای پیام/

برچسب ها: اطلاع رسانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته