دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1395 - 22:39
مشاور وزیر بهداشت خبر داد؛

ساخت ۴۸۰۰ تخت دیالیز در کشور به بخش خصوصی واگذار شد

مشاور وزیر بهداشت گفت: بر اساس اصل ۴۴ قانون، ارائه خدمات دیالیز قابل واگذاری به بخش غیردولتی و خصوصی است و بر همین اساس، قرارداد ساخت ۴۸۰۰ تخت جدید دیالیز در کشور با بخش خصوصی منعقد شد.
کد خبر : 147582

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سید ابراهیم رئیسیون در حاشیه امضا و تبادل قراردهای دیالیز با ۵۰ دانشگاه و مراکز تصویر برداری با ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: شرکت‌های بخش غیردولتی و خصوصی متعهد شدند که مراکز دیالیز و تصویربرداری را در مدت زمان ۱۸ ماه بر اساس استانداردهای مورد تایید و با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد و تجهیز کنند تا خدمات دیالیز با کیفیت در گستره جغرافیایی زیادی به مردم و بیماران ارائه شود ضمن اینکه این خدمات برای بیماران رایگان است.


وی با بیان اینکه شرکت‌های غیردولتی و خصوصی از طریق فراخوان عمومی شناسایی شدند، افزود: پس از بررسی‌های فنی، مالی و تخصصی و صلاحیت عمومی آنها، صلاحیت تعدادی از شرکت‌های متقاضی تایید شد و از طریق مناقصه برای ساخت این مراکز انتخاب شدند.


رئیسیون گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری عموما تولید کننده تجهیزات و مواد اولیه مربوط به دیالیز و همچنین شرکت‌های خدماتی هستند و توزیع جغرافیایی تخت‌های دیالیز در قطب‌های ده‌گانه کشوری، توسط معاونت درمان مشخص شده و در هر قطب کشوری، سه سطح کمتر از ده تخت، ۱۰ تا ۲۰ و بیشتر از ۲۰ تخت دیالیز پیش بینی شده است.


مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اقتصادی گفت: سرمایه گذاران در هر یک از قطب‌های کشور اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دیالیز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته