دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1394 - 09:30
به منظور شرکت در اجلاس بازنگری معاهده NPT

ظریف راهی نیویورک شد

وزیر امور خارجه ایران به همراه معاونان و تیم مذاکره کننده هسته‌ای به منظور شرکت در اجلاس بازنگری معاهده NPT راهی نیویورک شد.
کد خبر : 14757

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به همراه سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان و همچنین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به منظور شرکت در اجلاس بازنگری معاهده NPT راهی نیویورک شد.


ظریف افزون بر شرکت در اجلاس بازنگری معاهده NPT و ایراد سخنرانی در این نشست، با برخی همتایان خود که در این نشست شرکت کرده‌اند، دیدار و گفت‌وگو می‌کند.


آنگونه که سیدعباس عراقچی پس از رایزنی‌های سه روزه اخیر در وین اعلام کرد قرار است ظریف در حاشیه این اجلاس با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کند.


وی در این حال عنوان کرد که اگر وزرای دیگر هم به نیویورک بیانید ملاقات‌های دوجانبه با ظریف خواهند داشت.


ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه، آمریکا نیز اعلام کرد که ظریف و کری روز دوشنبه در نیویورک و در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده NPT دیدار خواهند کرد.


همچنین قرار است ظریف روز چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه نیویورک شرکت و در خصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای به ایراد سخنرانی بپردازد.


گفته شده رایزنی‌های جدید هسته‌ای در نیویورک نیز از روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته