دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1395 - 15:08

فرانسه رعایت کامل آتش‌بس در سوریه را خواستار شد

به‌دنبال تصویب قطعنامه آتش‌بس سوریه در شورای امنیت، فرانسه خواستار رعایت کامل آتش‌بس و ازسرگیری مذاکرات سیاسی با هدایت سازمان ملل متحد شد.
کد خبر : 147506

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از فارس، قطعنامه پیشنهادی روسیه برای حمایت سازمان ملل متحد از آتش‌بسی که از بامداد جمعه به ابتکار روسیه و ترکیه در سوریه شکل گرفته است، روز گذشته (شنبه) در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد.


به‌دنبال تصویب این قطعنامه، وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد: «تصویب قطعنامه 2336 بیانگر اهمیت اجرای آتش‌بس سوریه برای جامعه بین‌المللی است و فرانسه آن را خواسته دیرینه خود می‌داند.»


فرانسه امیدوار است که این آتش‌بس با هدف حفظ جان غیرنظامیان و فراهم آمدن امکان ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه، به طور کامل رعایت شود.


در ابتدای قطعنامه 2336، به موضوعات مختلفی از جمله بیانیه مشترک وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در دسامبر 2016 (دی) پرداخته شده است.


در ادامه متن قطعنامه، تلاش‌های ترکیه و روسیه برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه شروع روند سیاسی بیان و از آن استقبال و حمایت شده است.


همچنین شورای امنیت در این متن بر اهمیت اجرای قطعنامه‌های پیشین خود درباره سوریه یعنی قطعنامه‌های 2254 و 2268 تأکید کرده است.


در آخرین بند از قطعنامه، به نشست آتی معارضان سوری و نمایندگان دمشق در پایتخت قزاقستان اشاره و از آن با عنوان گامی مهم در روند سیاسی به رهبری خود سوری‌ها یاد شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته