دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گالری مژده میزبان آثار نقاشان بابل

اولین نمایشگاه گالری مژده در سال ١٣٩٤ به ارائه آثار هنرمندان بابل اختصاص یافته است.
کد خبر : 14749

به گزارش گروه فرهنگی آنا "ندای آغاز" عنوان نمایشگاهی گروهى است که با همکاری "گالری هنر بابل" برپا شده و در آن 14 نقاشی از احمد نصراللهی، آلیس ورشو، محمد اعظم زاده، جلال مشمولی، خلیل سماعی جابلو و حمید فام به روی دیوار رفته است. آثار آبستره‌ای که بیشتر با تکنیک ترکیب مواد و حول محور عرفان شرق، نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.


مراسم افتتاحیه ندای آغاز در حالی انجام شد که در ابتدا فرخنده آقایی نویسنده و منتقد اجتماعی به ایراد سخنرانی پرداخت و سپس آلیس ورشو هنرمند نقاش و مؤسس گالری هنر بابل از همکاری گالری مژده قدردانی کرد.


مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه تدوام فعالیت های قبلی این گالری در راستای تمرکززدایی است،این مهم را یک امر ضرورى در جهت توسعه هنرهاى تجسمى خواند و گفت: «یکی از رسالت های مهم گالری مژده شناسایی نوابغ و نیز استعدادهاى درخشان هنری است که در شهرستان ها زندگی می کنند و کمتر دیده شده اند. در این زمینه سال گذشته تصمیم گرفتیم نمایشگاه هایی را در شهرستان های مختلف برگزار کنیم. رفسنجان و کرمان اولین شهرستان هایی بودند که در آنها به برگزاری نمایشگاه و ورک شاپ پرداختیم.»


او ادامه داد: «به دنبال استقبال گسترده ای که از این نمایشگاه ها شد به گالری داران پیشنهاد دادیم تا آثار هنرمندانشان را در گالری مژده به نمایش بگذارند. برپایی نمایشگاه نقطه صفر در بهمن ماه سال قبل هم یکی از این موارد بود. به این ترتیب امسال هم اولین نمایشگاهمان را به هنرمندان مازندرانی اختصاص دادیم که با همکاری گالری هنر بابل شکل گرفت و خوشبختانه شاهد استقبال خوبی بودیم. طباطبایی از خراسان به عنوان مقصد بعدی این گالری یاد کرد و اظهار داشت:بزودی نمایشگاهی از هنرمندان را در خراسان خواهیم داشت و همکاری مان را با گالری داران این استان به طور جدی آغاز می‌کنیم.»


احمد نصراللهی نقاش پیشکسوت بابلى حاضر در این رویداد با ابراز خوشحالی از برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: «باید ظرفیت های هنرى شهرستان بیشتر دیده شود. چرا که در طول سال های گذشته به دلیل نبود تداوم در چنین اقداماتی هنرمندان شهرستانی یا به تهران مهاجرت کردند یا در همان شهر باقی ماندند و هیچ گاه آثارشان دیده نشد. اما امروز به برکت پیشرفت تکنولوژی این دسترسی ها سهل تر شده و نتیجه اش ارتباط خوب گالری‌داران شهرهای مختلف است که منجر به برپایی نمایشگاه هایی از این دست می شود.»


او در این باره ادامه داد: «بنابراین اکنون شهرستانی بودن من را به یاد نیمای 50 سال پیش می اندازد که می گفت من شهرستانی‌ام اما هرگز شهرستانی ماندن را باور ندارم یعنی اندیشه باید جهانی باشد.»


این هنرمند تصریح کرد: «پیش از این نیز چنین اقداماتی از سوی گالری هایی چون سیحون، شیرین و گلستان نیز انجام شده اما ضرب‌آهنگشان بسیار کوتاه بوده بنابراین نتیجه مورد نظر حاصل نشد این بار اما امیدوارم که گالری مژده در این مسیر تداوم داشته باشد.»


این نقاش آثار انتزاعى تأکید کرد: «آثاری که در این نمایشگاه به روی دیوار رفت تنها بخشی از آثار هنرمندان مازنی است این در حالی است که در این استان استعدادهای درخشانی با ظرفیت های بالا در حال فعالیت هستند.»


منوچهر نیازی نقاش پیشکسوت که از دیدار کنندگان این رویداد بود و اتفاقا یک اثر هم خریدارى کرد با اشاره به اینکه این آثار فراتر از انتظاراتش بود، گفت: «معمولا نمایشگاه‌های گروهی از نظر هنری نمایشگاه های جالبی نیستند و آثار به نمایش درآمده گسسته است اما در این نمایشگاه یک پیوستگی موضوعی وجود داشت و آن هم اصالت انسان در چهارچوب یک سری قواعد انسان ساز بود که نظر بیننده را جلب می کرد. به همین دلیل در این نمایشگاه از آنچه انتظار داشتم بیشتر لذت بردم.»


آثار به‌نمایش‌درآمده در این نمایشگاه از دو میلیون و 500هزار تا 7میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است که از همان ساعات آغاز به کار نمایشگاه تعدادى از آنها به فروش رفته است.


در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اساتیدی چون منوچهر نیازى،علی شیرازی،حسین محجوبى، گیزلا سینایی، بهرام حنفى... حضور داشتند.


نمایشگاه گروهی "ندای آغاز" که چهارم اردیبهشت افتتاح شد تا 10 اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. بازدیدکنندگان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 به این گالری واقع در سعادت‌آباد، علامه‌شمالی، خیابان ١٨شرقی، شماره ٢٧ مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بابل نقاشی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته