دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1395 - 14:17
رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

میزان آمادگی خانوارهای ایرانی در برابر حوادث طبیعی ۸ درصد است

رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد آموزش به مردم از طریق رسانه‌ها را یکی از مهم‌ترین اقدامات آمادگی برای بلایا و از راهکارهای موثر خود مراقبتی فرد و خانواده برشمرد و گفت: در حال حاضر میزان آمادگی خانوارهای ایرانی در برابر حوادث طبیعی ۸ درصد است.
کد خبر : 147477

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا جویا ارتقای این شاخص را نیازمند یک عزم ملی دانست و اظهار کرد: این امر با همکاری وزارت بهداشت، کارگروه تخصصی آموزش همگانی سازمان مدیریت بحران، رسانه‌ها، آموزش‌ و پرورش و سایر سازمان‌ها میسر می‌شود.


وی در ادامه افزود: در این راستا، مهم‌ترین اقدام، ارتقای حساسیت مردم به موضوع مقاومت سازه‌ای و ایمنی غیر سازه‌ای منازل، محل‌های کار و طراحی شهری مناسب است.


رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش همگانی و کاهش خطر بلایا آمادگی یک جامعه بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: علیرغم اقدامات خوبی که در زمینه آمادگی سازمان‌ها انجام‌ شده است اما در صورت وقوع حادثه، اولین کسی که باید اقدام کند، فرد و خانواده وی هستند. در واقع، این فرد است که باید روش صحیح تخلیه از منزلش را بداند، کیف اضطراری را آماده کند و به ایمن‌سازی غیر سازه‌ای منزل خویش کمک کند.


وی با اشاره به اینکه کشور ایران در معرض بلایای طبیعی قرار دارد که مهم‌ترین آن‌ها زلزله، سیل، خشک‌سالی و گرد و غبار است، افزود: طی چهار دهه اخیر، به‌ طور متوسط سالانه ۳۰۰۰ ایرانی در اثر مخاطرات طبیعی کشته‌شده‌اند و ۱.۵ میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته