دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1395 - 14:35

وزارت کشور وضعیت کودکان فاقد گواهی و سند هویتی را بررسی کرد

وضعیت کودکان فاقد گواهی و سند هویتی در نشستی با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و سایر مسئولان ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 147465

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت کشور، با توجه به مشکل وجود کودکان فاقد سند و گواهی هویتی و پیگیری مرجع ملی حقوق کودک در این زمینه به دعوت فهیمه فرهمندپور، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و نماینده وزارت کشور در مرجع ملی حقوق کودک، نشستی با حضور حمید درخشان‌نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و دبیر مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری در دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور تشکیل شد.


بنابر این گزارش در این جلسه، ابعاد حقوقی، امنیتی، انتظامی موضوع، بررسی و با احصای مصادیق متنوع کودکان فاقد سند هویتی، ظرفیت‌های قانونی موجود در این زمینه مورد واکاوی قرار گرفت.


آسیب شناسی روندهای اجرایی صدور شناسنامه و اسناد و گواهی‌های هویتی مرتبط با هر یک از گروه‌ها، اعم از متولدین غیرایرانی در ایران، کودکان فاقد سرپرست قانونی، کودکان رهاشده و نیز متولدین حاصل از روابط خارج از خانواده، از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست بود.


همچنین در این نشست نحوه تعامل بین دستگاهی برای حل مشکلات موجود، نحوه بهره برداری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان، نحوه اطلاع رسانی و آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه نیز مورد بحث قرار گرفت.


بر اساس جمع بندی اتخاذ شده در این نشست، دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور در خصوص ظرفیت‌های قانونی، همکاری بین دستگاهی و همکاری با سازمان‌های مدنی، مسئولیت پیگیری مصوبات جلسه را بر عهده گرفته و با تکیه بر حداکثر همکاری‌ها و مساعدت‌های دستگاه‌های مرتبط، موضوع رفع مشکل کودکان فاقد اسناد هویتی را دنبال می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب