دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1395 - 14:05

موسسان مدارس غیردولتی باید لیسانسه باشند/ موسسان بر امور آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی نظارت می کنند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: موسسان بر امور آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی نظارت می کنند.
کد خبر : 147458

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مرضیه گرد با اشاره به تصویب قانون دائمی شدن تاسیس مدارس غیردولتی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:‌ اکنون منتظر ابلاغ این قانون از سوی مجلس به دولت هستیم.


رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه مواد حمایتی و نظارتی قانون تاسیس مدارس غیردولتی در طرح آزمایشی به خوبی اجرا نمی‌شد، تصریح کرد: پس از اجرای آزمایشی 9 ساله لایحه تاسیس مدارس غیردولتی با تلاش‌های همه جانبه و کار تخصصی روی آن، به تصویب شورای نگهبان رسید.


گرد خاطر نشان کرد: بر اساس قانون جدید، سطح تحصیلی متقاضیان برای دریافت مجوز از دیپلم به لیسانس تغییر کرده است.


وی با بیان اینکه وظیفه نظارت بر امور آموزشی و پرورشی بر عهده موسسان قرار داده شده است، افزود: مسئولیت پاسخگویی بر عهده مدیر و موسس مدرسه است.


گرد به تغییر عنوان شورای نظارت مرکزی در قانون اشاره و بیان کرد: شورای نظارت مرکزی به شورای سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی تغییر کرده است. وظایفی که به این شورا سپرده شد به لحاظ سطح مدیریتی ارتقا یافته و سیاست گذاری و برنامه ریزی پیرامون مدارس غیردولتی به آن افزوده شده است.


وی با تاکید بر اینکه تسهیل امور در سطح استان‌ها یکی دیگر از بندهای خوب این قانون است، ادامه داد: بر اساس قانون جدید اختیاراتی به استان‌ها تفویض شده است و شورای نظارت در مناطق می‌تواند تشکیل شود و سیاست گذاری و نحوه اجرا و حدود وظایف آن را شورای مرکزی تدوین خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب