دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1395 - 10:50

روسیه: اعضای شورای امنیت اوضاع را پیچیده نکنند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به انجام تلاش‌های گسترده برای دستیابی به قطعنامه شورای امنیت در باره سوریه گفت از اعضای شورای امنیت درخواست شد در صورتی که نمی توانند از تلاش های مسکو حمایت کنند، دست‌کم اوضاع را پیچیده نکنند.
کد خبر : 147328

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، ویتالی چورکین پس از تصویب پیش‌نویس قطعنامه روسیه و ترکیه درباره حمایت از آتش بس سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، در سخنانی گفت: «قطعنامه‌ای که تصویب شد، بر ضرورت پایبندی به آتش‌بس، توقف درگیری‌ها و گفت‌وگو در آستانه قزاقستان تاکید دارد.»


وی افزود: «دستیابی به این توافق طبق قطعنامه‌های 2254 و 2268 شورای امنیت بوده است. بسیار مهم است که شورای امنیت از تلاش‌های روسیه و ترکیه حمایت کند. من امروز نمی‌خواهم از هیچ طرفی انتقاد کنم ولی می‌خواهم به شرکای خود یادآور شوم که این روند بسیار پیچیده است. دستیابی به قطعنامه امروز بر اساس تلاشهای گسترده بوده است. از اعضای شورای امنیت می‌خواهم در صورتی که نمی‌توانند از تلاش‌های ما حمایت کنند، دست‌کم اوضاع را پیچیده نکنند و به‌دنبال ایجاد شک و تردید در توافقات سابق نباشند.»


چورکین گفت: «از همه اعضای شورای امنیت که از این قطعنامه حمایت کردند، تشکر می‌کنم. همچنین از تلاش‌های جدی نماینده ترکیه و هیات نمایندگی این کشور در 1 سال گذشته تشکر می‌شود. ما تا ساعاتی دیگر به پایان سال جاری نزدیک می‌شویم و دشوار بود که به حل و فصل بحران سوریه برسیم ولی توانستیم سال جاری را با تصویب قطعنامه با اجماع نظر به پایان برسانیم. این وضع نشان می‌دهد در صورتی که اعضای شورای امنیت بخواهند با یکدیگر همکاری کنند می توانند تصمیمات مهمی بگیرند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته