دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1395 - 16:53
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس شورای اسلامی:

همسران زنان‌ خانه‌دار مشمول مرخصی زایمان می‌شوند

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زنان کارمند، همسران آنها و همسران زنان خانه‌دار مشمول مرخصی زایمان می‌شوند.
کد خبر : 147228

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از خانه ملت، بشیر خالقی در توضیح قوانین مرخصی زایمان و نحوه اجرای آن گفت: قوانین مرتبط با مرخصی زایمان در مجلس به تصویب رسید اما در جریان اجرای آن شاهد ابهاماتی هستیم، در حقیقت این قانون به گونه‌ای تدوین شده که هم اکنون دو برداشت متفاوت را موجب شده است.


نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه تفسیری که از این قانون وجود دارد، این است که این قانون تنها زنان کارمند و همسران آن‌ها را در بر می‌گیرد بر این اساس مرخصی زایمان برای شوهران زنان خانه‌دار اجرایی نمی‌شود، حال آنکه در قوانین بدین شکل پیش‌بینی نشده است.


خالقی با تاکید بر اینکه قوانین مرخصی زایمان شامل زنان کارمند و همسران زنان کارمند و همسران زنان خانه‌دار است، افزود: مرخصی زایمان برای شوهران زنان خانه‌دار نیز بخشی از قانون است که در اجرا از آن غفلت شده است، بنابراین به جهت رفع ابهامات و برای اجرای قانون در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دنبال تدوین استفساریه‌ای هستیم که مشکل را برطرف سازیم.


عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل دیگر این قانون میزان مرخصی است که از ۶ ماه به ۹ ماه برای زنان کارمند تغییر یافته اما متاسفانه در برخی بخش‌ها مدت زمان ۹ ماه اجرایی نمی‌شود، ضمن آنکه در قوانین دولت مجاز به اجرای این قانون شده و در طرح استفساریه می‌بایست دولت را مکلف به اجرا سازیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: مرخصی زایمان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته