دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1395 - 16:18

یونسی: ارامنه بخش تفکیک‌ناپذیر تاریخ و فرهنگ ایران هستند

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی در دیدار با خانواده یکی از شهدای ارامنه، گفت: اقلیت‌های دینی باید ضمن حفظ پویایی و فعالیت خود در امور مختلف، از سیاسی‌کاری بپرهیزند.
کد خبر : 147200

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی عصر امروز (11 دی‌ماه) به مناسبت سال نوی میلادی و تولد حضرت مسیح(ع) با خانواده شهید ژوزف شاهینیان دیدار کرد.


وی در این دیدار ضمن تبریک سال نوی مسیحی گفت: انشاء‌الله این سال برای مردم دنیا سالی امن، سرشار از صلح و مهربانی که پیام حضرت مسیح(ع) برای جهان است، باشد.


یونسی ادامه داد: مردم باید با دل‌های خود عمل کنند، چرا که صاحب دل خداست و مشت‌ها به تنهایی کاری را از پیش نمی‌برد. شهید شاهینیان نیز با دل و ایمان خود به جبهه‌های جنگ رفته است و در این راه شهید شده است. البته این به این معنا نیست که کارایی فکر را نادیده بگیریم. شهدا درک درستی از زمانه خود داشتند و با تفکر خود تصمیم گرفتند به جبهه‌های جنگ بروند، در حقیقت فکر راه را به آنها نشان داد و دل موتور محرک آنها برای شهادت بود.


دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها تاکید کرد: ارامنه نقش مهمی در امور ورزشی داشته‌اند و باید به فعالیت خود در این عرصه ادامه دهند و از سیاسی شدن امور پرهیز و از اهداف ملی حمایت کنند. چرا که این امر در مساله دفاع از کشور مهم و ضروری است و در گذشته نیز نشان داده‌اند در دفاع از کشور به همین طریق عمل کرده‌اند.


یونسی همچنین افزود: ارامنه بخشی غیرقابل تفکیک از جامعه، فرهنگ و تاریخ ایران هستند و نمی‌توان تاثیر آنها را در رویدادهای تاریخی، فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران نادیده گرفت.


وی گفت: همکاری ایران و ارمنستان از گذشته تاکنون مهم و استراتژیک بوده و در حوادث مهم منطقه خدشه‌ای به آن وارد نشده است و مولفه‌های همکاری ایران و ارمنستان به دلیل ریشه‌های تاریخی دو کشور بوده که نمی‌توان آن را حذف کرد و نادیده گرفت.


یونسی در پایان تاکید کرد: مردم جامعه ایران به ارامنه بسیار خوشبین هستند و به آنها اعتماد دارند، به طور خاص صنعت‌کاران ارمنی در میان ایرانیان بسیار محبوبند.


وی خطاب به مادر این شهید گفت: شهید شاهینیان تنها فرزند شما نیست و امروز او فرزند ملت ایران نیز به شمار می‌رود.


قطع کمک‌های وزارت کشور به خلیفه‌گری


نماینده خلیفه‌گری ارامنه در این دیدار خطاب به یونسی گفت: متاسفانه کمک‌های مالی وزارت کشور به خلیفه‌گری از دو سال قبل قطع شده است و تمام نهادهای ارامنه به صورت مردم‌نهاد اداره می‌شود. در حالی‌که دولت با کمک خود به خلیفه‌گری می‌تواند زمینه تبلیغات ارامنه در حوزه حقوق‌بشر برای ایران را فراهم کند، چرا که ما از لابی‌های گسترده‌ای در اقصی‌ نقاط دنیا برخورداریم.


یونسی در پاسخ به این مطالبه گفت: تمام نهادهای مذهبی در ایران به صورت مردمی اداره می‌شود، مانند هزینه‌های مراسم محرم که مردم خود آن را پرداخت می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته