دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت و گو با آنا؛

کاظم سلیمانی: در دوران وزیر قبلی به فوتسال بی اهمیت بودند/چهار سال برای فراهم کردن شرایط میزبانی زمان داریم

دبیر کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر دو شهر تهران و اصفهان از نظر ساختاری وضعیت خوبی دارند و با توجه به اینکه میزبانی 4 سال دیگر است اگر قرعه به نام ایران بیافتد ما در این مدت زمان زیادی داریم تا خواسته نماینده فیفا را فراهم کنیم.
کد خبر : 147174

کاظم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره میزبانی فوتسال در مسابقات 2020 گفت:« مدارک را به فیفا ارسال کردیم و از بین 5 کشور برای گرفتن میزبانی مسابقات 2020 رقابت اصلی بین دو تیم ایران و ژاپن است که امیدوارم به سود ایران به پایان برسد.»


وی اظهار کرد: «در دورانی که گودرزی وزیر ورزش بود متاسفانه به فوتسال و فدراسیون فوتبال اهمیت زیادی داده نمی شد اما با روی کار آمدن سلطانی فر شرایط به نفع ما شد به طوری که هم اکنون مدارک را ظرف 10 روز به فیفا ارسال کردیم.»


سلیمانی همچنین به زیرساخت های ایران برای کسب میزبانی مسابقات 2020 اشاره کرد گفت:« در حال حاضر دو شهر تهران و اصفهان از نظر ساختاری وضعیت خوبی دارند و با توجه به اینکه میزبانی 4 سال دیگر است اگر قرعه به نام ایران بیافتد ما در این مدت زمان زیادی داریم تا خواسته های نماینده فیفا را فراهم کنیم. به طور حتم اگر میزبانی به ایراد داده شود برنامه ای 4 ساله خواهیم داشت و مطابق با نظر آنها امکانات را فراهم می کنیم.»


دبیر کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال درباره دیگر شهرها و زیر ساخت ها برای میزبانی اظهار کرد: «در حال حاضر شهرهای اردبیل، تبریز و یزد هم جزو گزینه ها هستند که اگر میزبانی به ایران برسد ناظر فیفا به ایران می آید و امکانات را به ما می گوید و ماهم طبق همان شرایط را فراهم می کنیم. اگر حمایت های کفاشیان و افتخاری نبود به طور حتم ما مدارک را نمی توانستیم ارسال کنیم و جزو گزینه ها برای کسب میزبانی نبودیم.»


وی در مورد شرایط لیگ فوتسال نیز اظهار کرد: «تیم ها 14 هفته در حال برگزاری مسابقات هستند و در هر هفته همه شرایط خوب پیش می رود البته این طبیعی است که تیم های بازنده به دنبال ایجاد حاشیه و درگیری هستند. اما خدا را شکر در این مدت لیگ به خوبی برگزار شده است.»


سلیمانی همچنین به وضعیت داوران فوتسال اشاره کرد و گفت:« متاسفانه به داوران مدتی اججاف شد و برخی از مطالباتشان پرداخت نشد. با پیگیری هایی که داشتیم مبلغی برای آنها پرداخت شد اما هنوز به صورت کامل واریز نشده است. چندی پیش هم کاشانی یکی از داوران فوتسال از داروی استعفا داد که طی صحبت های که با او کردیم قرار است دوباره به کارش برگردد به هر روی ما از سال 96 مستقیما زیر نظر سازمان لیگ فعالیت می کنیم و بخشی زیادی از مشکلات ما برطرف می شود.»


سلیمانی اظهار کرد: «خوشبختانه هم اکنون ما به صورت مستقل در فدراسیون فوتبال اتاق داریم که همین موضوع می تواند برای اهالی فوتسال جای امیدواری باشد که ما به صورت مستقل مشکلات وبرنامه انها را پیگیری می کنیم.»


دبیر کمیته فوتسال فدراسیون در پاسخ به اینکه می گویند فوتسال به حال خودش واگذار شده و به ان اهمیتی نمی دهند،تاکید کرد:« افتخاری و کفاشیان هر دو برای موفقیت فوتسال تلاش کردند. اما برخی تیم ها به دنبال ایجاد حاشیه هستند. به عنوان مثال چند وقت پیش سالن یکی از مسابقات ما تغییر کرده بود و همه با بیان اینکه فوتسال صاحب ندارد به دنبال حواشی بودند اما وقتی این مضووع با تعامل دو تیم انجام شده است دیگر نباید حواشی را ایجاد کنیم. در سالن مشهد قرار بود مسابقات کشتی برگزار شود و به همین دلیل هیات فوتسال آن شهر به ما اعلام کردند که سالن عوض شود که دانشگاه‌ازاد هم این موضوع را پذریفت و تعامل بین دو تیم بود. البته این موضوع به ضرر تیم فرش آرا شد چرا که بخشی زیادی از هواراداران در این بازی حاضر نشدند و تنها این موضوع به ضرر یک تیم نشد این مسائل با تعامل دو تیم برطرف شد و به هیچ عنوان نمی توانیم بگوییم ناهماهنگی در لیگ فوتسال وجود داشته است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته