دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1395 - 15:18

شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک از سنجار خارج می‌شوند

شبه نظامیان پ‌ک‌ک در برابر تهدید دولت اقلیم کردستان برای خروج از منطقه سنجار عراق اعلام کرده‌اند که بدون فشار و تهدید منطقه را ترک خواهند کرد.
کد خبر : 147168

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت دیلی صباح، مراد کارایلان، رهبر گروه پ‌ک‌ک و از اعضای شورای اجرایی این گروه بارها گفته است که پ‌ک‌ک نیروهای خود را از منطقه سنجار در عراق خارج می‌کند. این تصمیم بعد از آن اعلام شد که دولت اقلیم کردستان، پ‌ک‌ک را به استفاده از فشار (نظامی) در صورت خارج نشدن از منطقه تهدید کرد.


گروه رسانه‌ای «رادو» که مرکز آن در اربیل است، بیانیه روز پنجشنبه تلویزیون «استرک» پ‌ک‌ک را منتشر کرده است که بر اساس آن کارایلان می‌گوید نیازی نیست که دولت اقلیم از تهدید فشار در خصوص حضور شبه‌نظامیان در سنجار استفاده کند. او گفته که اختلافات می‌تواند با گفت‌و‌گو و مذاکره حل شود.


این بیانیه تأکید کرده است: «دوره‌ای که در آن هستیم یکی از مهم‌ترین دوره‌ها برای تعیین سرنوشت مردم است. در این موقعیت، وحدت مردم کردستان بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است. ما به این موضوع در قالب یک وضعیت استراتزیک می‌نگریم، بنابر این می‌خواهیم مشکل با مذاکره حل شود.»


پیشتر نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر منطقه اقلیم در مصاحبه اختصاصی با المانیتور گفت که مردم ایزدی محلی از یگان وابسته به پ‌ک‌ک استقبال نکرده و حضور آنها باعث بی ثباتی در منطقه شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: اقلیم کردستان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب