دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 17:05
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس:

رسالت نشریات دانشجویی، تزریق جریان فکر و اندیشه به کالبد دانشگاه است

رییس دانشگاه آزاد بندرعباس، نشریات دانشجویی را نمایانگر و نشانه جریان یافتن اندیشه ها در دانشگاه ها قلمداد کرد و گفت: رسالت نشریات دانشجویی، تزریق جریان فکر و اندیشه به کالبد دانشگاه بوده و لازمه تحقق این جریان فعالیت پرشور نشریات دانشجویی است.
کد خبر : 14715

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر مهدی باقری در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره میان استانی نشریات دانشجویی با اشاره به نام گذاری سال 94 با عنوان سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت، یکی از رسالت های نشریات و مطبوعات را تمرین همدلی و همزبانی خواند و گفت: نشریات دانشجویی یکی از بسترها و ابزارهایی است که تمرین هم زبانی و سخن گفتن با زبانی شیوا، اثرگذار و پذیرفتنی را فراهم و از این طریق امکان بیان دیدگاه های مختلف در جامعه را امکان پذیر می کند.


وی افزود: اگر بستر لازم برای بیان دیدگاه های مختلف فراهم باشد دیگر نیازی به پرخاشگری و تندی نیست. زیرا تفاوت و تضارب آرا امری ساده و قابل پیش بینی است گفت: ممکن است، این دیدگاه ها در موقعیت ها و جایگاه های مختلف به شیوه ای نامناسب مطرح شود که منجر به بروز شکاف، تنش و بحران های اجتماعی شود که نشریات دانشجویی یکی از مکان های مناسب برای بیان دیدگاه و به قضاوت نشستن افکار عمومی جامعه است.


باقری توجه و احترام به قانون را در روند انجام فعالیت های نشریات دانشجویی خواستار شد و تأکید کرد: زمینه ی سخن گفتن و ارائه دیدگاه های مختلف باید در چارچوب قانون و احترام متقابل به یکدیگر باشد تا فرصت رشد و بالندگی در اختیار تمام اندیشه ها و تفکرات قرار گیرد.


وی ابراز امیدواری کرد، تدوام این جشنواره ها بتواند کمک شایان توجهی به رشد اندیشه ها و تفکرات دانشجویی بنماید و جامعه را به سوی تعالی ارزش های فرهنگی و اسلامی سوق دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته